[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بیماری هایی که فصل بهار به سراغتان می آید، روزنامه شیراز نوین

با تغییر فصل، ما هم دچار تغییراتی می‌شویم، تغییراتی که گاه خوشایند و گاه ناخوشایند هستند. با داشتن آگاهی کافی، می‌توان از بروز هرگونه شرایط مشکل‌ساز جلوگیری کرد.
به گزارش نمناک، فصل زیبای بهار از راه رسیده است و البته که اکثر ما عاشق هوای زیبای بهاری هستیم و از آن لذت می‌بریم اما ممکن است درگیر مشکلاتی هم در این فصل باشیم که در این قسمت، قصد داریم مشکلات رایج در فصل بهار را به شما معرفی کنیم تا شما نسبت به آنها آگاهی بیشتری پیدا کنید.
آلرژی
بهار، فصلی است که آلرژن‌ها در محیط بیشتر از هر زمان دیگری قرار گرفتند؛ آلرژن‌ها، بزرگترین تحریک ‌ننده بدن می‌باشند که از گیاهان و خاک آزاد می‌شوند و باعث ایجاد عطسه و سرفه خواهند شد. البته نباید آن را با سرماخوردگی اشتباه گرفت، آلرژی‌ها خودبه‌خود برطرف می‌گردند اما هر زمان که فرد با ماده آلرژن برخورد کند، دوباره آلرژی تحریک می‌شود.
سرماخوردگی معمولی
ممکن است فکر کنید که سرماخوردگی فقط مختص فصل زمستان است، اما فصل بهار هم عاملی برای افزایش سرماخوردگی‌های رایج و عفونت‌های ویروسی در انسان‌هاست. حتی این سرماخوردگی‌ها ممکن است شیوع بیشتری داشته باشند.
خس‌خس سینه و گرفتگی بینی
نوسانات دما در فصل بهار ممکن است بین احساس تعریق و یا حس لرز و سرما، تغییراتی ایجاد کند که همین امر دمای بدن را از حالت پایدار خارج می‌کند و ممکن است مشکلات تنفسی ایجاد کند. آبریزش بینی، گرفتگی بینی، خس‌خس سینه و سرفه، همگی از علائم این تغییرات دمایی هستند.
سردرد
در فصل بهار، هوا گرم‌تر می‌شود اما باید مراقب باشید که حتی در صورت گرم شدن هوا هم از کولر و لوازم خنک‌کننده استفاده نکنید زیرا خنکی موجود در منزل و گرمای هوا در بیرون، باعث ایجاد تغییرات شدید دما در بدنتان می‌شود و می‌تواند عاملی برای سردرد باشد. پس سعی کنید بدن خود را به هوای بهاری عادت دهید و نگرانی از گرما را در خودتان از بین ببرید.
تب و آنفولانزا
متأسفانه با گرم شدن هوا و رسیدن به فصل بهار، تب و آنفولانزا کاهش پیدا نمی‌کند زیرا ویروس‌ها در رطوبت بیشتر رشد می‌کنند، بنابراین مراقبت‌ها را فراموش نکنید.
بیماری لایم
هوای گرم و بارانی فصل بهار، عاملی برای انتقال بیماری لایم می‌باشد، این ذرات ریز در دمای بالای 35 درجه فارنهایت فعالیت بیشتری دارند.
آنفولانزای معده
این مشکل معمولاً در هوای گرم‌تر ایجاد می‌شود و شیوع دارد؛ با درد شکم، دل‌پیچه، حالت تهوع، اسهال و استفراغ همراه است. معمولاً فقط یک روز طول می‌کشد اما ممکن است سه روز بعد از علائم، همچنان احتمال انتقال داشته باشد. شست‌وشوی مناسب دست‌ها عاملی برای جلوگیری از انتقال ویروس است. پس سعی کنید همیشه دست‌های خود را ضدعفونی کنید و سیستم ایمنی خود را با مصرف ویتامین و مواد مغذی تقویت نمایید.
گلودرد استرپتوکوکی
حتماً باید از این مشکل جلوگیری کنید زیرا این نوع گلودرد از طریق سرفه، عطسه و لمس اجسام مشترک که حاوی بزاق فرد عفونی هستند، انتقال پیدا می‌کنند. پس باید مراقب باشید که به این افراد نزدیک نشوید و دچار دردسر نشوید.
چشم‌های قرمز یا صورتی
اگر متوجه شدید که فرزندتان در فصل بهار با آبریزش چشم و یا قرمز و صورتی شدن چشم از مدرسه برگشته است، احتمالاً به عفونت چشم صورتی دچار شده است که باید به پزشک مراجعه شود.
آلرژی حشره
معمولاً در فصل بهار، احتمال گزیدگی توسط حشرات بیشتر است که عاملی برای ایجاد درد، خارش، سوزش و ورم در این نواحی است. همچنین بعضی از حشرات ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک جدی شوند و سلامت فرد را به‌خطر می‌اندازند. پس حتماً باید بعد از این گزیدگی‌ها به پزشک مراجعه کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی