[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

باید و نبایدهای رفتار با کودکان زودرنج ، روزنامه شیراز نوین

حساسیت آنها را بپذیرید:
اگر فرزندتان زودرنج است، سعی نکنید خلق و خوی آنها را تغییر دهید. به‌جای دیدن گریه و زاری کودک خود بر نقاط قوت و استعداد او تأکید کنید. درک اینکه چه چیزی ممکن است برای یک کودک عادی آسان باشد، می‌تواند برای یک کودک زودرنج بسیار مشکل باشد.
بنابراین همان گونه که در این بخش اشاره می‌کنیم به‌جای دلسرد کردن کودکان از تجربه احساسات بزرگ، بر آموزش آنها برای مقابله با احساسات خود به شیوه‌ مناسب اجتماعی تمرکز کنید. زمانی که احساس ناامیدی دارید و آرزو می‌کنید که فرزندتان کمتر زود‌رنج باشد، به‌خاطر داشته باشید که این همان، حساسیتی است که اغلب منجر می‌شود آنها نسبت به دیگران بی‌نهایت مهربان باشند.
زمان استراحت داشته باشند:
کودکان زودرنج، می‌توانند تحت تأثیر جمعیت زیاد، نور و محیط‌های آشفته قرار بگیرند. بنابراین مهم است که از برنامه بیش از حد کودک خود اجتناب کرده و فعالیت‌های فوق برنامه را محدود کنید، همچنین زمان‌های استراحت در خانه را که فرزندتان احساس امنیت و آرامش کند را فراهم کنید.
علاوه بر این، شما می‌توانید یک قسمت از منزل را با فعالیت‌های آرام مانند کتاب رنگ‌آمیزی و یا هدفون با موسیقی آرامش‌بخش ایجاد کنید.
محدودیت‌هایی را تنظیم کنید:
اگرچه ممکن است خنثی کردن قوانین برای اجتناب از تربیت یک کودک زودرنج وسوسه‌انگیز باشد، اما در دراز‌مدت، استثنا وجود نخواهد داشت.
در حالی که انعطاف‌پذیری شما مهم است، فراموش نکنید که آموزش به کودکان در مسئولیت‌پذیری بزرگسالی آنها کمک می‌کند زیرا اگر خیلی راحت باشند، آمادگی مقابله با دنیای واقعی را نخواهند داشت.
هنگامی که نظم و انضباط را کنار می‌گذارید، کودک زودرنج فرصت یادگیری و رشد را از دست می‌دهد.
تلاش‌های آنها را تحسین کنید:
بچه‌های زودرنج نیاز به تشویق زیادی دارند پس تلاش‌های فرزندتان را تحسین کنید، حتی اگر موفق نباشند. کودکانی که به‌طور متناوب مورد تمجید قرار می گیرند، اعتماد به‌نفس بیشتری دارند.
از سوی دیگر، اگر کودک را برای انجام کارهایی که یک کودک دیگر انجام می‌دهد تشویق کنید، می‌تواند تأثیر منفی روی آنها بگذارد. هدف این است که تلاش‌های کودکان را به‌جای نتایج کار آنها مورد تحسین قرار دهید.
به کودکان پاداش بدهید:
اگر کودکان زودرنج، دچار مشکل شوند احساس بدی را تجربه می‌کنند، مثلاً به‌جای آنکه بگویید: «نمی توانی دسر بخوری، مگر اینکه تمام شام خود را بخوری»، بگویید: «اگر تمام شام را بخوری به تو دسر می‌دهم». پاداش دادن به کودکان کمک می‌کند تا رفتار خود را تغییر دهند.
کلمات احساسی به کودکان یاد بدهید:
کودکان زودرنج باید یاد بگیرند چطور احساسات خود را با کلمات بیان کنند و باید روش‌های مناسب را یاد بگیرند تا با آن احساسات کنار بیایند. کودکان زودرنج اغلب به والدین نشان می‌دهند که نسبت به رفتارهای خود چه احساسی دارند. به کودکان بیاموزید که چگونه احساسات خود را با کلمات مشخص کنند.
ادامه دارد ...

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی