[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کالباس خانگی ، روزنامه شیراز نوین

کالباس یکی از مواد غذایی محبوب در سراسر جهان محسوب می‌شود که غذاهای بسیاری با آن تهیه می‌شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم برای یک رول کوچک
سینه مرغ کامل: ۱ عدد
قارچ: ۴ عدد متوسط
سیر: ۲ حبه
زرده تخم‌مرغ: ۳ عدد
نشاسته ذرت:    یک‌چهارم لیوان
آرد گندم: یک‌چهارم لیوان
هویج: 1عدد متوسط
روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
ادویه مخصوص کالباس: به‌اندازه کافی

 طرز تهیه 
 مرحله اول 
ابتدا باید گوشت مرغ را پاک کنیم، برای این منظور استخوان‌ها و قسمت‌های اضافی سینه مرغ را خارج می‌کنیم (برای راحتی بیشتر، می‌توانید از فیله مرغ استفاده کنید)، سپس گوشت مرغ را می‌شوییم و آبکشی می‌کنیم تا آب اضافی‌اش خارج شود.
 مرحله دوم
در این مرحله، سیرها را پاک می‌کنیم و به‌همراه گوشت مرغ دو مرتبه چرخ می‌کنیم و داخل یک کاسه جادار می‌ریزیم، در ادامه تمام ادویه‌ها را با آسیاب پودر و سپس به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می‌کنیم.
 مرحله سوم
در این مرحله، روغن مایع را به‌همراه زرده تخم‌مرغ و نشاسته ذرت به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می‌کنیم و مواد را کمی مخلوط می‌کنیم سپس یک بار دیگر کل مواد را چرخ می‌کنیم تا مواد کالباس به‌طور کامل یکدست شوند.
 مرحله چهارم
پس از اینکه چرخ کردن مواد به پایان رسید، آرد را کم‌کم به مواد اضافه کرده و ورز می‌دهیم تا مایه کالباس منسجم‌تر شود. در ادامه، هویج را به‌صورت آب‌پز یا بخارپز می‌پزیم و به‌صورت نگینی ریز خُرد کرده و به مایه کالباس اضافه می‌کنیم.
 مرحله پنجم 
در این مرحله، قارچ را پس از شست‌وشو به‌صورت ورقه‌ای خُرد و به مایه کالباس اضافه می‌کنیم. مایه کالباس در این مرحله باید مانند یک خمیر منسجم و نرم باشد و اگر خیلی شُل بود، کمی آرد اضافه کرده و با مایه کالباس ورز می‌دهیم تا منسجم شود.
 مرحله ششم 
پس از اینکه مایه کالباس آماده شد، آن را به‌صورت شکلات‌پیج داخل یک سلفون مخصوص یا کاور کالباس قرار می‌دهیم تا شکل رول به خودش بگیرد، سپس روی رول را با چند لایه محکم سلفون بسته‌بندی می‌کنیم و حالا باید وسایل پخت کالباس را آماده کنیم.
 مرحله هفتم
یک قابلمه بزرگ حاوی آب را روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب به‌جوش بیاید، سپس یک قابلمه کوچک‌تر داخل آن بر روی سطح آب جوش قرار می‌دهیم. حالا رول کالباس را در قابلمه کوچک‌تر قرار می‌دهیم تا کالباس به‌طور کامل پخته شود.
 مرحله هشتم 
زمان پخت کالباس با این روش حدود یک تا یک و نیم ساعت می‌باشد. پس از اینکه کالباس آماده شد، اجازه می‌دهیم تا خنک شود، سپس آن را در فریزر نگهداری می‌کنیم، به‌دلیل اینکه این کالباس حاوی مواد نگهدارنده نیست باید فریز شود.


 نکات کلیدی
ادویه مخصوص کالباس
کالباس‌های کارخانه‌ای به‌دلیل وجود ادویه‌های مختلف، طعم بسیار خوب و خوشایندی دارند اگر شما هم می‌خواهید کالباسی با طعم کالباس‌های کارخانه‌ای تهیه کنید باید از ادویه‌های متنوعی استفاده کنید. ادویه مخصوص کالباس متشکل از دارچین، هل، جوزهندی، نمک، زردچوبه، فلفل‌سیاه، فلفل‌قرمز، آویشن، پودر سیر و پودر تخم گشنیز می‌باشد.
کالباس گوشت
برای تهیه کالباس گوشت، کافیست گوشت مرغ را از لیست مواد حذف کنید و به‌جای آن از ۳۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده دارای چربی بسیار کم استفاده کنید. برای پخت کالباس گوشت حدوداً ۳۰ دقیقه بیشتر از کالباس مرغ زمان نیاز است.
سلفون مخصوص کالباس
برای پخت کالباس، سعی کنید از سلفون معمولی استفاده نکنید چون می‌تواند باعث تولید مواد سمی شود، بهتر است با مراجعه به فروشگاه‌های لوزام شیرینی‌فروشی، کاور مخصوص کالباس یا سلفون مخصوص کالباس تهیه کنید.
جایگزین نشاسته ذرت
در صورتی که نشاسته ذرت در دسترس نداشته باشیم، می‌توانیم به‌جای آن از شیرخشک هم استفاده کنیم؛ البته در صورتی که شیر خشک هم نداشته باشیم، می‌توانیم مقداری مغز نان باگت را خُرد کرده و از آن استفاده کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی