[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزیر بهداشت تأکید کرد: اهمیت تقویت امور معنوی در حوزه سلامت، روزنامه شیراز نوین

در نشست هم‌اندیشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، استاندار فارس، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، پیرامون راهکارهای تقویت امور فرهنگی و معنوی، به‌عنوان گامی در مسیر پیشبرد بهتر مسائل حوزه سلامت، تبادل نظر شد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به شیراز، در نشستی با حضور آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین «ابراهیم کلانتری» تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، پیرامون راهکارهای توسعه خدمات سلامت در استان فارس، گفت‌وگو کرد.
وزیر بهداشت در این نشست با بیان اینکه توجه به معنویات در کنار مسائل سلامت اهمیت دارد، بر ایجاد شوراهای فرهنگی در بیمارستان‌ها برای تقویت این امر تأکید کرد. دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه در تمام شاخص‌های سلامت در منطقه پیشرفته و پیشرو هستیم، این پیشرفت‌ها را از افتخارات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست. او راه‌اندازی 10هزار تخت بیمارستانی طی 18 ماه گذشته در کشور را از جمله این دستاوردها برشمرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به مشارکت گسترده خیران فارس در ساخت مراکز حوزه سلامت در فارس، این همراهی را تجلیل کرد. آیت‌الله دکتر «لطف‌الله دژکام» توجه به مسائل معنوی به‌عنوان راهکاری برای توسعه سلامت را از جمله اهداف در دست اقدام در استان فارس برشمرد و از پیش‌بینی اردوهای سلامت معنوی با هدف تقویت روند اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان خبر داد. همچنین استاندار فارس در این دیدار با اشاره به جایگاه شیراز به‌عنوان قطب پزشکی کشور گفت: این امر موجب شده تا بیماران بسیاری از کشورهای منطقه، برای معالجه به شیراز مراجعه کنند.
او ثبت بیشترین آمار پیوند کبد دنیا در یک مرکز و برای 6 سال متوالی به نام شیراز را جلوه ای دیگر از توانمندی‌های مجموعه سلامت فارس برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز در این نشست هم‌اندیشی، بهره‌مندی مناسب از ظرفیت و توانمندی‌های مجموعه بسیج جامعه پزشکی در استان فارس را از جمله راهکارهای تقویت برنامه‌های فرهنگی در این حوزه برشمرد که موردتوجه قرار گرفته است. دکتر «سید وحید حسینی» برگزاری اردوهای جهادی و برنامه‌های فرهنگی و معنوی را از جمله این اقدامات برشمرد که با تلاش بسیجیان جامعه پزشکی فارس در حال پیاده‌سازی بوده و موجب تقویت امور فرهنگی و معنوی در حوزه سلامت استان شده است.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی