[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فراهم‌شدن امکان استمهال یک‌ماهه در اجرائیه‌های ثبتی، روزنامه شیراز نوین

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت استاد و املاک کشور، دستور جلوگیری از هرگونه تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی با ایجاد امکان استمهال یک‌ماهه در اجرائیه‌های ثبتی را صادر کرد.
حسن بابایی در حاشیه نشست منطقه‌ای مدیران ثبتی استان‌های جنوبی کشور در شیراز، در بازدید سرزده از اداره ثبت شرکت‌های اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، به گام‌های مؤثر سازمان ثبت برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی، به محدودیت‌های ایجادشده در زمینه امور مالیاتی، فعالیت‌های بورسی و محدودیت‌های ناشی از دستور مراجع ذی‌صلاح در سامانه ثبت شرکت‌ها اشاره کرد. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل ثبت اسناد، بابایی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ برای یک‌میلیون و ۵۰هزار و ۶۹۵ شرکت غیرفعال مالیاتی در راستای تبصره ۴ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم محدودیت ایجادشده و از ۱۶۲هزار و ۱۷۳ شرکت نیز رفع محدودیت انجام شده است. 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام ایجاد محدودیت برای ۸۸هزار و ۸۳۰ فقره از اشخاص حقوقی و مدیران شرکت‌ها و مؤسسات دارای بدهی مالیاتی در راستای تبصره ۳ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم در سامانه ثبت شرکت‌ها، افزود: در این مدت همچنین در راستای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در خصوص شرکت‌ها، برای ۴هزار و ۴۳۲ شرکت محدودیت‌های مرتبط با سازمان بورس ایجاد شده و از یک‌هزار و ۴۶ شرکت نیز رفع محدودیت انجام شده است.
معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در راستای دستور مراجع ذی‌صلاح نیز تاکنون در سامانه ثبت شرکت‌ها برای ۴۸هزار و ۵۹۳ شرکت محدودیت ایجاد شده و از ۲۱هزار و ۷۸۳ شرکت نیز رفع محدودیت انجام شده است.
او ادامه داد: در این راستا مدیریت و شناسایی شناسه ملی بیش از ۸۵۰هزار شرکت به علت نداشتن تطابق اطلاعات و کدپستی از سوی اداره‌کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی و ادارات ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری با هدف تعلیق و جلوگیری از ارائه هرگونه خدمات حقوقی، ثبتی و بانکی و اقدام جهت رفع تعلیق آنها بعد از اصلاح اطلاعات و اعلام کدپستی معتبر، همچنین برای سامان‌دهی و پیشگیری هرچه مطلوب‌تر از ثبت شرکت‌های صوری، بخش‌نامه‌ای در سال گذشته با موضوع نحوه ممیزی مستندات مالی و اسنادی شرکت‌های تجاری توسط سازمان ثبت صادر شده که اثرات بسیار مهم و چشمگیری در نحوه ثبت و فعالیت شرکت‌های موردنظر داشته است. معاون قوه قضائیه از تحقق ۹۱درصدی راهکارهای اجرای سند تحول قضایی مرتبط با سازمان ثبت اسناد خبر و ادامه داد: سال گذشته ۶۴هزار شرکت تجاری و بیش از ۷هزار مؤسسه غیرتجاری به‌صورت الکترونیکی در این سازمان به ثبت رسیده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی