[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۷۰
  • دوره جدید

چگونه به راحتی به خواب برویم و خواب خوبی داشته باشیم؟، روزنامه شیراز نوین

متخصص طب کار و فلوشیپ پزشکی و اختلالات خواب گفت: برای ‌این که خواب خوبی داشته باشیم باید بهداشت خواب را رعایت کنیم، در غیر این‌صورت مبتلا به اختلال در خواب خواهیم شد.
به گزارش بهداشت نیوز، خسرو صادق نیت، متخصص طب کار و فلوشیپ پزشکی و اختلالات خواب گفت: بیش از 50 درصد افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند رعایت نکردن بهداشت خواب است که موارد بسیار ساده است و ما به راحتی از آن غافل می‌شویم.
وی گفت: نظم در ساعت خواب، موجب خواب خوب می‌شود. محل خواب باید شرایط حداقلی را از نظر نور، سرما و گرما داشته باشد. اتاق خواب باید تاریک باشد و سر و صدا هم نداشته باشد.
صادق نیت تأکید کرد: برای خواب باید آماده باشیم. سه تا چهار ساعت پیش از خواب نباید مواد محرکی مثل چای، قهوه  و نوشابه نوشید. باید دو تا سه ساعت پیش از خواب شامی ‌سبک خورده شود. گرسنگی و سیری زیاد موجب اختلال در خواب می‌شود، ضمن ‌اینکه کشیدن سیگار هم موجب اختلال در خواب می‌شود و حداقل سه تا 4 ساعت مانده به خواب نباید سیگار و قلیان کشید. همچنین یک ساعت پیش از خوابیدن  باید نور محیط را کاهش دهیم و فعالیت بدنی شدید و هیجانی هم نداشته باشیم.
این متخصص گفت: فقط زمانی که احساس خواب آلودگی داریم به رختخواب برویم. در رختخواب نباید مطالعه کنیم و تلویزیون نگاه کنیم و اگر خوابمان نبرد از رختخواب خارج شویم.
وی اظهار داشت: سریع به خواب رفتن زودتر از 5 دقیقه نشانه‌ای از بیماری است و افرادی هم که دیر و بیش از نیم ساعت طول می‌کشد تا به خواب بروند هم باید به پزشک مراجعه کنند. ضمن ‌اینکه افرادی هستند که سریع به خواب می‌روند، خوابی سبک دارند و صبح‌ها با سردرد بیدار می‌شوند، مرد هستند و چاق و خروپف هم می‌کنند به احتمال زیاد وقفه تنفس در خواب دارند که خطرناک است و عوارض جدی به همراه دارد، بنابراین توصیه می‌شود فرد به کلینیک خواب مراجعه کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی