[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

نگاهی به پیروزی فجری‌ها در هفته سی‌ام، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار- از هفته سی‌ام لیگ دسته‌اول کشور تیم فجر شهید سپاسی در دیداری حساس در ورزشگاه حافظیه و در حضور پرشور تماشاگران شیرازی، میزبان تیم جوان دریا کاسپین بابل بود و توانست در یک بازی پرگل، با نتیجه ۴ بر یک مقابل میهمان خود به پیروزی برسد. حالا فجر با ۴۶ امتیاز و با یک پله صعود به رده سوم جدول رده‌بندی صعود کرده و با یک بازی کمتر نسبت به تیم دوم یعنی استقلال خوزستانِ ۵۰ امتیازی، با ۴ امتیاز اختلاف همچنان امیدوار به چهار بازی آینده خود باقی بماند.
در این بازی ترکیب ابتدایی فجر نسبت به بازی‌های گذشته در خط دفاعی و دروازه به‌خاطر محرومیت دو مهره اصلی خود یعنی یوسف بهزادی و محمد آژیر دستخوش تغییراتی شده بود. طیبی‌پورِ جوان بار دیگر درون دورازه قرار گرفته بود و در مرکز خط دفاعی هم برای اولین بار زوج آرام عباسی و سعید ایرانخواه قرار گرفته بودند. جلال عبدی باتجربه هم دوباره در سمت راست خط دفاعی به بازی گرفته شده بود. سایر بازیکنان هم بدون تغییر نسبت به بازی گذشته در ترکیب اصلی با سیستم ۴-۴-۲ قرار گرفته بودند.
بازی متعادل آغاز شد. دریا که همانند تیم فجر از ترکیبی جوان و بازیکنان انرژیک استفاده می‌کرد، علی‌رغم بستن راه‌های نفوذ فجر به‌خصوص از کناره‌ها، چشم به ضدحملات هم داشت.
فجری‌ها که از کناره‌ها توفیقی برای نزدیک‌شدن به دروازه تیم حریف پیدا نکردند، از عمق خط دفاعی هم حملات خود را طراحی می‌کردند و بلاخره جابه‌جایی‌های مکرر بازیکنان در فاز هجومی باعث شد در دقیقه ۳۸ روی همکاری سیفی و بابایی و پاس بابایی با حرکت زیبای حسین مهربان، بازیکن آماده این روزهای فجر شهید سپاسی، این تیم به گل اول مسابقه دست پیدا کنند تا فجری‌ها نیمه اول را با برتری یک ‌گل راهی رختکن شوند.
در نیمه دوم استراتژی رجب‌زاده برای زمین‌گیرکردن تیم بابل جواب داد؛ بازی هوشمندانه در خط دفاع و سرعت‌دادن به بازی و اضافه شدن به‌موقع هافبک‌ها در فاز هجومی، تیم فجر را در فاصله بین دقایق ۵۸ تا ۶۲ صاحب دو گل زیبای دیگر توسط حسین مهربان و کاپیتان سعید زارع کرد.
تیم دریا بابل که به نظر تسلیم شده بود، سعی در جبران و کم‌کردن فاصله برای این شکست سنگین داشت تا اینکه اشتباه و تعلل خط دفاعی و هافبک فجر این فرصت را به این تیم داد که در معدود حملات خود یکی از گل‌ها را در دقیقه ۷۵ جبران کند، ولی این پایان کار نبود. فجری‌ها که بعد از گل سوم سعی در کنترل بازی داشتند و بعضاً با چند حرکت اضافه در میانه میدان توپ را تقدیم حریف می‌کردند، بعد از دریافت‌گل باز به خود آمدند و با یک بازی هجومی فشار را روی دروازه بابل بیشتر کردند تا اینکه در دقیقه ۹۲ هم روی یک ضربه کرنر ارسالی از زنده روح و همکاری دو مدافع جلو کشیده فجر روی پاس آرام عباسی، سعید ایرانخواه برای دومین هفته متوالی که در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، موفق به گل‌زنی و زدن گل چهارم فجری‌ها شد تا فجری‌ها در یک بازی پرگل و در حضور پرشور هواداران خود به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنند و امید‌های خود را برای صعود زنده نگه دارند.
حال اشاره به چند نکته فنی و حاشیه‌ای از این بازی 
خواهیم داشت:
۱. حضور پرشور تماشاگران شیرازی در این مسابقه باز هم به چشم آمد. هواداران شیرازی با حمایت خود باز ثابت کردند که این تیم و شهر شیراز لیاقت بهترین‌ها را دارند و نقش پررنگی در روحیه‌دادن به بازیکنان و این پیروزی داشتند.
۲. با بهترشدن شرایط چمن مسابقه شاهد یک مسابقه با سطح فنی خوب و با کیفیت بالا بودیم که دو تیم فوتبال خوب و تماشاگرپسندی را ارائه دادند.
۳. این مسابقه یکی از بهترین بازی‌های فجر شهید سپاسی در طول این فصل در ورزشگاه حافظیه بود که با پرگل‌ترین برد خانگی این تیم هم همراه شد. بعد از دو مسابقه که بازیکنان هجومی فجر نتوانسته بودند انتظارات را برآورده کنند و فرصت‌سوزی زیادی کرده بودند، در این بازی حساس جبران کردند و با زدن ۴ گل و خلق موقعیت‌های فراوان، فجر را صاحب یک برد پرگل کردند.
۴. سعید زارع کاپیتان تیم ‌فجر شهید سپاسی یکی از بهترین بازیکنان فجر در این بازی بود. زارع در کنار حسین‌مهربان جزو نفرات کلیدی و برتر فجر در این ‌مسابقه بودند که نقش پررنگی در این پیروزی داشتند. پرس از جلوی دروازه حریف و همچنین حمایت دیگر هافبک‌های فجر یعنی احمد زنده‌روح و حامد بحیرایی فشار زیادی روی بازیکنان تیم بابل گذاشت. آمادگی این دو بازیکن باتجربه و دیگر هافبک‌های فجر در هر مسابقه می‌تواند برگ برنده فجر در مقابل حریفان خود باشد.
۵. جابه‌جایی بازیکنان، به‌خصوص در خط هافبک و حمله در طول مسابقه بارها تیم بابل را در یارگیری و بازی‌خوانی حریف دچار مشکل کرد. سعید زارع و حسین‌مهربان با جابه‌جایی‌های سریع و تحرک زیاد در خط هافبک، و همچنین بابایی و سیفی در خط حمله، سرعت در خط  هافبک و بازی‌سازی و موقعیت‌سازی فجری‌ها را بیشتر 
کرده بود.
۶. تیم دریا کاسپین بابل که در دیدارهای گذشته با کادر فنی جوان خود نتایج نسبتاً مناسبی کسب کرده بود و تا حدودی خیال خود را از بابت ماندگاری در لیگ راحت کرده بود، بدون استرس و فشار پای به این دیدار گذاشته بود؛ گرچه این تیم در حدود ۴۰ دقیقه مقاومت خوبی در مقابل حملات فجری‌ها داشت و راه‌های نفوذ این تیم را بسته بود، ولی در نهایت تسلیم شد. تعویض‌های نیمه دوم بابلی‌ها با ورود دو بازیکن قدبلند برا استفاده از توپ‌های بلند انجام شد، ولی عملاً بازی خوب خط هافبک و دفاعی فجر فرصت ایجاد موقعیت خطرناک را به تیم بابلی نداد.
۷. بعد از دو نتیجه ناامیدکننده، علی‌رغم بازی قابل‌قبول در دو بازی گذشته، عملکرد کادر مدیریتی و کادر فنی تیم فجر برای بازیابی روحیه بازیکنان در این بازی قابل توجه بود.
۸. فجر شهید سپاسی در دو بازی آینده باید در خارج از شیراز به مصاف دو تیم در معرض خطر سقوط، یعنی شهرداری همدان و شهرداری آستارا برود که از بازی‌های سخت فجر شهید سپاسی به شمار می‌رود، ولی عملکرد خوب تیم فجر در این بازی امید‌ها را برای کسب امتیازات کامل این دو مسابقه آینده بیشتر کرده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی