[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۷۲
  • دوره جدید

املت سبزیجات پنیری، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه
 زمان پخت: 15 دقیقه

 مواد لازم
تخم‌مرغ: 5 عدد
کالباس: 3 ورقه
فلفل دلمه‌ای: یک دوم پیمانه
قارچ: یک دوم پیمانه
پنیر چدار: یک دوم پیمانه 
پیازچه: یک دوم پیمانه
کره، جعفری، نمک و فلفل: به مقدار لازم

در روزهایی که وقت کافی برای آشپزی ندارید، می‌توانید به سراغ درست کردن انواع املت بروید. املت‌ها علاوه بر این‌که غذاهایی سریع و فوری هستند، از تنوع زیادی نیز برخوردارند. البته این غذاهای فوری و خوشمزه را می‌توانید با استفاده از صیفی‌جات و سبزیجات، مقوی‌تر و سالم‌تر کنید. ما برای شما دوستداران سبزیجات قبلاً طرز تهیه املت گوجه و اسفناج، املت نخود سبز، املت کاهو و پنیر و  املت بروکلی و پنیر را آموزش داده‌ایم که برای درست کردن‌شان از سبزیجات متنوع استفاده می‌شود. امروز قصد داریم طرز تهیه املت سبزیجات پنیری را در ایران کوک آموزش دهیم که حتماً باید آن را امتحان کنید.

خواص سبزیجات املت پنیری
قارچ، پیازچه، جعفری و فلفل دلمه‌ای از جمله سبزیجاتی هستند که در املت سبزیجات پنیری استفاده می‌شوند و هر یک از آن‌ها دارای خواص زیادی برای سلامتی هستند. قبل از این‌که به سراغ طرز تهیه املت سبزیجات پنیری خوشمزه و جذاب‌مان برویم، با خواص و مزایای خوردن سبزیجات موجود در این املت آشنا می‌شویم.
قارچ سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است و خوردنش به کاهش کلسترول، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و پیشگیری از برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. فلفل دلمه‌ای موجود در این املت نیز دارای مقدار قابل توجهی ویتامین «ث» است که با مسدود کردن آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد به پیشگیری از سرطان‌ها کمک می‌کند. از طرف دیگر فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای هم به کاهش وزن کمک می‌کند هم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
خب حالا برویم سراغ خواص پیازچه برای سلامتی. پیازچه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گوگردی است که منجر به پیشگیری از سرطان‌ها و پاک‌سازی کبد می‌شوند. کاهش قند خون، مبارزه با عفونت، کاهش چربی و جوان‌‌سازی پوست از دیگر مزایای پیازچه برای سلامتی هستند. جعفری نیز منبعی غنی از ویتامین «ث»، ویتامین آ، آهن، مس و فولات است و خوردنش موجب تقویت سیستم ایمنی، استحکام استخوان، محافظت از قلب و مبارزه با کم‌خونی می‌شود.
  طرز تهیه
 مرحله اول:
تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و به آن نمک و فلفل اضافه کنید. سپس، مخلوط تخم‌مرغ‌ها را با چنگال خوب بزنید تا کف کنند.
 مرحله دوم:
سبزیجات و کالباس را خرد کنید. داخل ماهی‌تابه کمی‌کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از داغ شدن کره، تخم‌مرغ‌های زده‌شده را در کف تابه پخش کنید. پیازچه، فلفل دلمه‌ای، قارچ و کالباس را روی تخم مرغ‌ها بریزید و روی آن‌ها پنیر بپاشید.
 مرحله سوم:
پس از این‌که یک طرف تخم‌مرغ بسته شد، آن را برگردانید(سبزیجات و پنیر در کف ماهی‌تابه قرار می‌گیرند). پس از این‌که تخم‌مرغ کمی ‌پخته شد و پنیر نیز آب شد، املت شما آماده سرو است.
املت را داخل ظرف بریزید و روی آن پیازچه و جعفری خردشده بپاشید. املت را تا بزنید و دوباره روی آن مقداری پیازچه و جعفری بپاشید.

 نکات کلیدی
 پنیر چدار این املت را می‌توانید با پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا جایگزین کنید. به جای کالباس نیز می‌توانید از سوسیس استفاده کنید.
 حرارت گاز هنگام پخت این املت باید ملایم باشد.

 سخن آخر
املت سبزیجات پنیری، املتی خوشمزه و فوری است که برای درست کردنش از سبزیجات متنوع استفاده می‌شود. ترکیب سبزیجات با پنیر چدار در این املت، طعمی ‌مانند پیتزا به آن می‌دهد که غیرممکن است دوستش نداشته باشید. در اولین مرحله برای درست کردن این املت باید تخم‌مرغ‌ها را با نمک و فلفل مخلوط کنید و با چنگال بزنید. سپس، کالباس و سبزیجات را خرد کنید. کره را نیز در ماهی‌تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از داغ شدن کره، تخم‌مرغ‌های زده‌شده را در کف ماهی‌تابه پخش کنید و پیازچه، فلفل دلمه‌ای، قارچ و کالباس را روی تخم مرغ‌ها بریزید و روی آن‌ها پنیر بپاشید. پس از بسته شدن تخم‌مرغ‌ها، املت را برگردانید و اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها خوب پخته شوند. املت پخته‌شده را در ظرف بریزید و روی آن پیازچه و جعفری خردشده بپاشید. سپس، املت را تا بزنید و دوباره روی آن پیازچه و جعفری بپاشید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی