[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صیانت از بیت‌المال در حوزه انرژی، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با همکاری مؤثر دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی استان شاهد افزایش کشفیات و برخورد با سارقان هستیم.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت توزیع برق شیراز، محمدرضا سلاحی گفت: با همکاری‌های مداوم انجام‌گرفته میان دفاتر حقوقی و حراست شرکت و دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی استان، شاهد افزایش کشفیات اموال مسروقه و تنگ‌شدن عرصه بر سارقان و مال‌خر‌ها هستیم.
وی با تقدیر از تلاش‌های انجام گرفته توسط جان‌برکفان نیروی انتظامی در استان فارس گفت: کشف این حجم از اموال مسروقه مربوط به شبکه برق در سطح این شرکت، بسیار قابل‌ملاحظه است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: متأسفانه سرقت از شبکه و تأسیسات برقی علاوه بر جرم‌بودن، منجر به تخریب تأسیسات و کاهش ایمنی شهروندان می‌گردد. او با یادآوری اینکه، بخشی از مشکلات نظیر افت ولتاژ، قطعی و خاموشی ناخواسته و... به دلیل سرقت تجهیزات برقی یا استفاده از برق‌های غیرمجاز به وجود می‌آید، گفت: طی سال‌های گذشته و با راه‌اندازی مرکز اجرائیات برخورد با برق‌های غیرمجاز، اقدامات گسترده و اثرگذاری در بحث شناسایی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز انجام شده که گزارش‌های مردمی نیز در این اقدام بسیار اثرگذار بوده است.
سلاحی خاطرنشان کرد که با توجه به حساسیت دستگاه قضایی در موضوع حقوق بیت‌المال و مجازات‌های قانونی متخلفان اعم از سارقان و خریداران اموال مسروقه، شاهد اقدامات بسیار مناسب و پیشگیرانه در این خصوص هستیم.
مدیرعامل توزیع برق شیراز با تأکید بر اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی به‌عنوان یکی از فاکتورهای کیفی و مهم اثرگذار که در نهایت منجر به ارتقای سرمایه اجتماعی می‌شود، گفت: همه شهروندان باید شهر را از آن خود بدانند و نسبت به بیت‌المال حساس باشند و هرگونه احتمال سوءاستفاده و تخریب این اموال را گزارش دهند.
وی با تشکر از دستگاه قضایی به دلیل اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم مربوط به سرقت از تأسیسات برق، گفت: امید است با تداوم این همکاری و حضور مقتدرانه دستگاه قضا، شاهد کاهش قابل‌ملاحظه سرقت از تأسیسات باشیم. مدیر دفتر حقوقی شرکت توزیع برق شیراز از کشف یک محموله کابل مسی مسروقه به میزان حدود یک تن خبر داد و گفت: سارقان و خریداران اموال مسروقه، قصد داشتند این محموله بزرگ را با ارائه فاکتورهای جعلی به یکی از استان‌های هم‌جوار فارس منتقل کنند که با هوشیاری و دقت مأموران انتظامی و اقدام به‌موقع دفتر حقوقی این شرکت، شناسایی و دستگیر شدند.
بهنام پارسایی با بیان اینکه جهت همه سرقت‌ها و آسیب به تأسیسات در محدوده مدیریت توزیع برق شیراز، پرونده تشکیل شده و پیگیری‌های متعددی انجام گرفته، گفت: بخش اعظمی از این پرونده‌ها منتج به کشف و دستگیری عوامل توسط پلیس شده است.
مدیر دفتر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز با اشاره به افزایش کشفیات اموال مسرقه شبکه برق طی سال گذشته گفت: در نیمه دوم سال قبل با همکاری بسیار مطلوب نیروی انتظامی بیش از ۵ تن سیم و کابل سرقتی کشف شد و سارقان تحویل مراجع قضایی شدند.
پارسایی افزود: محیط کاملاً جهت سارقان و مال‌خرهای تأسیسات برقی ناامن شده و دفتر حقوقی به‌جد پیگیر برخورد با سارقان و متخلفان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی