[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رقابت میلی‌متری برای بقا، روزنامه شیراز نوین

برد صنعت‌نفت آبادان در خانه و شکست مس در دربی استان کرمان تا معادلات قعر جدول پیچیده‌تر از همیشه شود. به گزارش فوتبال 360، بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران همان‌قدر که کورس قهرمانی جذابی دارد، در قعر جدول هم رقابت پایاپای و جذابی میان تیم‌ها برای بقا وجود دارد. با وجود نتایج ضعیف نفت مسجدسلیمان در رقابت‌های این فصل، تیم‌های مس کرمان و صنعت‌نفت آبادان برخلاف انتظارها توانسته‌اند دوئلی جذاب را شکل بدهند و حالا ادامه لغزش‌های مس در مقابل نتایج درخشان صنعت‌نفت باعث شده تا فاصله 2 تیم در کورس بقا در لیگ بیست‌ودوم به حداقل امتیاز برسد.
پیکان تهران، ملوان بندرانزلی و نساجی مازندران تیم‌هایی هستند که روی کاغذ نامشان به‌عنوان کاندیدای سقوط مطرح است اما به‌نظر می‌رسد که در کنار نفت مسجدسلیمان که شانسی حداقلی برای بقا در فصل جاری لیگ برتر دارد، از میان تیم‌های مس کرمان و صنعت‌نفت آبادان یک تیم راهی لیگ یک خواهد شد که با توجه به نتایج 2 تیم در هفته‌های گذشته، حدس زدن نام تیم سقوط‌کننده چندان آسان نیست.
مس کرمان بعد از 8 سال دوری از سطح اول فوتبال ایران توانست در پایان فصل گذشته لیگ آزادگان سهمیه حضور در لیگ برتر را به‌دست آورد و انتظار می‌رفت که نارنجی‌پوشان با هدایت فرزاد حسین‌خانی بتوانند بعد از حضور موفق در لیگ یک، در بازگشت دوباره‌شان به سطح اول فوتبال ایران هم عملکرد خوبی را از خود نشان بدهند و روزهای خوبی را تجربه کنند. کرمانی‌ها از همان نقطه آغاز فصل جدید لیگ برتر، شروع پرنوسانی داشتند و همین مسئله باعث شد تا آنها نتوانند خود را در میانه‌های جدول تثبیت کنند.
شاگردان حسین‌خانی در 7 بازی گذشته در لیگ برتر موفق به کسب پیروزی نشده‌اند و از 21 امتیاز ممکن تنها 3 امتیاز به‌دست آورده‌اند تا در شرایطی کاملاً بحرانی با 21 امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار بگیرند. مسی‌ها باتوجه به قانون بازی رودررو، در صورت برابر شدن امتیازات‌شان با تیم‌های نفتی می‌توانند در جایگاه بالاتر قرار بگیرند و در جدول بمانند اما سیر نزولی مس کرمان در هفته‌های گذشته باعث شده تا احتمال سقوط این تیم به رتبه پانزدهم جدول و بازگشت به لیگ یک چندان دور از ذهن نباشد.
نارنجی‌پوشان در 3 بازی پایانی فصل باید به‌ترتیب مقابل تراکتور تبریز، ملوان بندرانزلی و سپاهان اصفهان قرار بگیرند که تقابل‌های حساس با تراکتور و سپاهان در کرمان خواهد بود و شاگردان فرزاد حسین‌خانی با وجود قرعه بسیار دشواری که در انتظارشان است، امید دارند که بتوانند سهمیه تیمشان را در لیگ برتر حفظ کنند و بازگشتی آسانسوری به لیگ نداشته باشند.
عبدالله ویسی در قامت چهارمین سرمربی صنعت‌نفت در لیگ بیست‌ودوم کارش را آغاز کرد و کسی تصور نمی‌کرد که با توجه به شرایط بحرانی صنعت‌نفت، این تیم آبادانی بتواند به بقا در لیگ بیست‌ودوم امیدوار شود اما بعد از حضور ویسی روی نیمکت زردپوشان آبادانی، شرایط کاملاً تغییر کرده و در 5 بازی اخیر آن‌ها توانسته 8 امتیاز کسب کنند که میانگین 1.6 امتیاز از هر مسابقه برای تیمی که می‌خواهد برای بقا بجنگد، یک آمار فوق‌العاده محسوب می‌شود.
شاگردان ویسی در 5 بازی اخیر تنها یک شکست جنجالی و پرماجرا مقابل سپاهان داشته‌اند و برد روحیه‌بخش و 4 گله مقابل نساجی باعث شد تا آن‌ها با 20 امتیاز، بیش از پیش به بقا در لیگ بیست‌ودوم امیدوار شوند. نفتی‌ها در 3 بازی پایانی فصل باید مقابل استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان و گل‌گهر سیرجان قرار بگیرند که فقط تقابل با ذوب‌آهن در آبادان خواهد بود که این مسئله می‌تواند برای شاگردان ویسی که هر 2 پیروزی خود را در 5 بازی گذشته در خانه به‌دست آورده‌اند، کار را دشوار کند. با این‌حال، روند نتیجه‌گیری صنعت‌نفت در هفته‌های گذشته باعث شده تا هواداران این تیم کاملاً به بقای تیم‌شان امیدوار شوند و باید دید طی 3 بازی آینده، آیا معجزه ویسی در آبادان تکمیل خواهد شد یا خیر.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی