[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

امیدواری به رشد فرهنگ هواداری در شیراز ، روزنامه شیراز نوین

در دیداری که به قول گزارشگر اصفهانی «سپاهان بیشتر از هر زمانی در تاریخ خود به پیروزی احتیاج داشت»، این تیم نتوانست از پس ملوان پایین جدولی بربیاید و صدرجدول را دو دستی به بزرگترین رقیب دو دهه اخیر خود تقدیم کرد.
با این حال، نمی‌توان باشگاهی مثل سپاهان و به‌طور کلی فوتبال اصفهان را «بازنده» نامید. فوتبالی که تا آغاز دهه هشتاد شمسی، تنها می‌توانست با شهرهایی مثل شیراز و اهواز و انزلی رقابت کند، حالا به جایی رسیده که به‌جز شکست دادن تیم های پایتخت و کسب قهرمانی لیگ، به چیزی راضی نخواهد بود.
درست 20 سال پیش بود که فرهاد کاظمی با درخششی خیره‌کننده، زردها را به نخستین قهرمانی یک تیم غیرتهرانی در بالاترین سطح فوتبال کشور رساند. پیش از آن، رقم خوردن چنین اتفاقی واقعاً غیرممکن و دست نیافتنی به‌نظر می رسید اما اصفهانی‌ها از زمانی که فهمیدند باید پشت تیم شهر خود بایستند، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردند. به شکلی که در اواخر دهه هشتاد، تعداد قهرمانی‌های این تیم آن‌قدر زیاد شد که شعار معروف «ما سپاهانیم و حالا  حالاها قهرمانیم» شکل گرفت!
ورزشگاه‌های این شهر هم که تا قبل از آن همواره رنگ و بوی سرخابی داشت، یکدست زردرنگ شد تا اصفهانی‌ها نشان دهند که به فرهنگ واقعی فوتبال نزدیک شده‌اند.
البته در این زمینه، نمی‌توان از نقش مدیریت باشگاه‌های اصفهانی هم به‌سادگی عبور کرد. آنها با سرمایه‌گذاری لازم و البته با در اختیارداشتن منابع مالی مناسب، توانستند کاری کنند که مردم شهرشان بتوانند از تیم‌های تهرانی دل کنده و تمام و کمال به تیم شهر خود افتخار کنند. اتفاقی که پس از گذشت 20 سال هنوز در شیراز رخ نداده است. 
سال گذشته، زمانی که استقلال پس از حدود هشت سال راهی شیراز شد تا در دیداری بدون تماشاگر به مصاف فجر برود، طرفداران شیرازی‌اش به محل استقرار بازیکنان این تیم هجوم برده و استقبال باشکوهی از آنها به‌عمل آوردند. این در حالی بود که خیلی از فوتبال دوستان شیرازی اصلاً از شرایط تیمشان خبر نداشتند و حتی نمی‌دانستند که برای آن مسابقه، کجا اردو زده است!
با این وجود، فجر شهید سپاسی توانست در آخرین ثانیه‌های مسابقه در حافظیه، قهرمان لیگ را متوقف کند، هر چند در پایان فصل به لیگ یک سقوط کرد.
حمایت مردم از تیم‌های شیرازی در سال‌های اخیر با اُفت و خیز زیادی همراه بوده و البته سوء مدیریت ها باعث شده تا کمتر کسی به آینده این تیم ها امیدواری زیادی داشته باشد.
حالا با رویکرد جدیدی که در باشگاه فجرشهیدسپاسی به وجود آمده، شاهد حضور بیشتر مردم در بازی‌های خانگی هستیم و امیدواری زیادی هم به صعود این تیم به لیگ برتر وجود دارد.  مدیریت این باشگاه هم تفکرات خوبی دارد و در آخرین روزهای سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران، قول داد که در زمینه بهبود وضعیت تماشاگران، اقداماتی را به عمل آورد. مفتاحی حتی این نکته جالب را عنوان کرد که دوست دارد به مرحله‌ای برسد که حتی به دیگر تیم محبوب شیراز، یعنی برق هم کمک کند. موضوعی که عِرق این مدیر جوان به فوتبال شهر را نشان می‌دهد و حالا می‌توان امیدوار بود که فصل یا فصل‌های آینده با حضور فجر شهید سپاسی در لیگ برتر، شاهد تفاوت رویکرد فوتبال‌دوستان شیرازی در انتخاب تیم محبوبشان نیز باشیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی