[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اقتدار اقتصادی جز با تولید و قدردانی از کارگران و کارفرمایان محقق نمی‌شود، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین:
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز بر اهمیت نقش‌آفرینی جامعه کارگری تأکید کرد و گفت: در زمان جنگ اگر تولید در بخش صنعت تهدید نشد، به پشتوانه کارگران خدوم بود و به همین دلیل نگاه اسلام به جامعه کارگری کاملاً متفاوت است.
ضرغام صادقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه جامعه کارگری و تأثیرگذاری آنها در مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی، ابراز داشت: در عرصه جهانی، همه در تلاش هستند تا نقاط اقتداری هر کشوری را با چالش روبه‌رو کنند و یکی از نقاط اقتداری جمهوری اسلامی ایران نیز همبستگی و یکپارچگی مردم است که استکبار جهانی این نقطه را نشانه گرفته است. این مقام وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این نکته اشاره کرد که اگر سند دفاعی و توانمندی‌های نظامی ایران در برجام موردنظر قرار می‌گیرد یا قدرت منطقه‌ای در مذاکرات گوناگون موردتوجه است، به این دلیل است که می‌خواهند قدرت نظامی، دریایی و نقش جمهوری اسلامی ایران را در منطقه با چالش روبه‌رو کنند. 
ضرغام صادقی با تأکید بر هنرنمایی ایران و روابط متوازن در بهره‌گیری از ظرفیت‌های چین و روسیه، یادآور شد که امروز کشورهای تأثیرگذاری همچون هند، روسیه و برزیل نقش دلار را کمتر کرده‌اند و به همین دلیل است که کشور ایران موردغضب قرار می‌گیرد و دشمنان متحد می‌شوند تا به هر بهانه‌ای، فضاهایی ایجاد کنند تا کشور در برخی عرصه‌ها یا متوقف شود یا سرعت پیشرفت، 
کُند گردد. 
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هنرنمایی مقام معظم رهبری در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن، تأکید کرد که اگر ایشان در طول 30 سال گذشته، بیشترین شعارهای سال را به مقوله اقتصادی اختصاص می‌دهند، می‌دانند که در کنار این شعار، اگر اقتدار اقتصادی شکل بگیرد، جمهوری اسلامی شکست‌ناپذیر و مقتدرانه به راه خود ادامه خواهد داد و این نهضت را به صاحب اصلی خود می‌سپارد. 
ضرغام صادقی یادآور شد که اقتدار اقتصادی جز با تولید، سرمایه‌گذاری و قدردانی از مولدان تولید که کارگران و کارفرمایان هستند، محقق نخواهد شد. صادقی در بخشی از سخنان خود از تسریع تحقق 183هزار میلیاردی تأمین اجتماعی از دولت برای اولین بار خبر داد و گفت: این در حالیست که دولت نه تنها خزانه خالی را تحویل گرفت، بلکه مقروض هم بود. 
این مقام وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پرداخت بدهی 106هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به نظام بانکی و تحقق افزایش 46هزار میلیارد تومان سرمایه در بانک رفاه کارگران اشاره و اضافه کرد که مهم‌ترین برنامه دولت، ایجاد اشتغال است. صادقی با اذعان به ایجاد بیش از یک‌میلیون شغل در کشور، استخدام 160هزار کارگر در سیستم دولتی که با کد استخدام شده‌اند را مؤید این آمار دانست و تأکید کرد که ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری، نقدینگی را در مسیر درست قرار خواهد داد که نتیجه آن کاهش تورم است. 
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت حوزه معادن و انرژی و خلق ثروت از این مسیر، یادآور شد: در سال آینده بیش از 270هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات در قالب تبصره 16، 18 و مشاغل خانگی تخصیص خواهد یافت. 
گفتنی است، در مراسم نماز جمعه دیروز شیراز، علاوه بر معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وحید خداپرست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و همچنین جامعه بزرگ کار و تلاش و تشکلات عالی کارگری و کارفرمایی نیز به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر 
حضور داشتند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی