[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۵۴۷
  • دوره جدید

مرغ رژیمی ‌فلفلی، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 5 دقیقه
 زمان پخت: 25 دقیقه

 مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ متوسط: 4 عدد
روغن مایع: 1 و یک دوم قاشق غذاخوری
پودر سیر:1 قاشق چای‌خوری
پاپریکا :به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم 
فلفل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
کره: 1 و یک دوم قاشق غذاخوری (دلخواه)
لیمو ترش: دلخواه

یکی از مواد اولیه مورد علاقه کسانی که به دنبال غذای رژیمی‌اند، مرغ است،چون هم پخت مرغ آسان است و هم همه جا در دسترس است و قیمت مناسبی هم دارد. از طرف دیگر مرغ منبع سالمی ‌برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن است. بنابراین یکی از بهترین و سالم‌ترین غذاهایی که می‌توانیم برای اعضای خانواده تهیه کنیم خوراک مرغ رژیمی ‌است.
اما پخت همین غذای ساده هم نکاتی دارد. درست است که مرغ خیلی سریع پخته می‌شود. اما به راحتی هم ممکن است بیش از حد پخته شود. مرغی که زیاد از حد پخته و خشک شده برای هیچ کس دلچسب نیست. مطمئنم که همه شما تجربه خوردن چنین غذایی را دارید. این نکته به ویژه در تهیه مرغ رژیمی ‌اهمیت دارد. بر خلاف باور خیلی‌ها، غذاهای رژیمی ‌هم می‌توانند خوشمزه و لذیذ باشند. فقط باید به درستی طعم دهی شوند، در ضمن پخت آن‌ها باید در دمای صحیح و به مدت زمان مناسب باشد. به این ترتیب می‌توانید یک خوراک مرغ خوشمزه و رژیمی ‌داشته باشید. این مرغ در کمترین زمان ممکن تهیه می‌شود. همچنین چون با لیمو ترش و کمی‌کره تهیه می‌شود، چنان عصاره خوش عطر و خوشمزه‌ای دارد که ممکن نیست از یادش ببرید. البته اگر بخواهید کالری کمتری مصرف کنید می‌توانید کره را از غذا حذف کنید.
 
 طرز تهیه 
 مرحله اول
فر را با دمای 230 درجه سانتی‌گراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. روغن را در ظرف پیرکس (یا هر ظرفی که قصد دارید مرغ را در آن بپزید) بریزید. سینه مرغ‌ها را روی آن قرار دهید و به کمک انگشتانتان روغن را به خوبی دو طرف مرغ‌ها بمالید.
 مرحله دوم
ادویه‌ها را در کاسه‌ای با هم مخلوط کنید. سپس آن را دو طرف مرغ‌های چرب شده بپاشید. باز هم از دست‌هایتان استفاده کنید و ادویه‌ها را روی مرغ بمالید.
 مرحله سوم
این مرحله اختیاری است ولی بسیار توصیه می‌شود و در خوشمزه شدن مرغ رژیمی ‌تأثیر زیادی دارد. دو قاشق زعفران دم کرده غلیظ را به همراه کمی‌کره دو طرف سینه‌های مرغ بریزید و با ادویه روی آن‌ها پخش کنید.
 مرحله چهارم
لیمو ترش‌ها را از وسط نصف کنید و اطراف تکه‌های مرغ قرار دهید. حال ظرف را بدون پوشاندن روی آن در فر قرار دهید. 20-25 دقیقه مرغ رژیمی ‌را در فر بپزید. زمان دقیق بستگی به ضخامت تکه‌های مرغ دارد.
 مرحله پنجم
بعد از پخت 5 دقیقه صبر کنید. سپس از آب کف ظرف با قاشق بردارید و روی مرغ‌ها بریزید. سپس مرغ رژیمی‌خوشمزه را همراه پلو یا همراه سالاد اسفناج به عنوان یک غذای سالم و رژیمی ‌سرو کنید. 

 نکته کلیدی
 کالری با در نظر گرفتن یک و نیم قاشق غذاخوری کره حساب شده است.
 این دستور پخت برای سینه مرغ‌هایی با سایز متوسط نوشته شده است. اگر تکه‌های مرغ خیلی نازک باشند یا سینه‌ها را از وسط برش زده باشید زمان پخت کمتری لازم است.
 برای پخت این غذا حتماً از ظرفی با اندازه مناسب استفاده کنید. مرغ‌ها نباید روی هم یا به هم فشرده باشند تا درست پخته شوند.
 انواع سالاد رژیمی ‌و پوره سیب زمینی از انتخاب‌های خوبی هستند که می‌توانید در کنار مرغ پخته شده در فر استفاده کنید.

 تهیه مرغ رژیمی ‌با مرغ یخ زده
با مرغ یخ زده هم می‌توانید این غذا و دیگر انواع غذا با مرغ را تهیه کنید، اما در این صورت ادویه‌ها کمتر به داخل مرغ رسوخ می‌کنند و البته زمان پخت حدوداً دو برابر می‌شود. شاید بهتر باشد بگذارید یخ آن باز شود. یکی از روش‌های غلط و رایج این است که مرغ یخ زده را بیرون از یخچال می‌گذارند تا یخش باز شود، اما محققان می‌گویند این روش سالمی ‌نیست و ممکن است باعث بیماری شود. بنابراین برای باز کردن یخ مرغ و گوشت از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:
- آن را از چند ساعت قبل در یخچال قرار دهید (مثلاً از شب تا صبح).
- مرغ را در کیسه زیپ دار قرار دهید و خوب درش را ببندید، سپس آن را در کاسه آب سرد قرار دهید. هر نیم ساعت آب را عوض کنید. به هیچ وجه از آب گرم استفاده نکنید.
- سریع‌ترین روش باز کردن یخ مرغ این است که آن را در مایکروفر بگذارید، اما با این روش حتماً باید بلافاصله مرغ رژیمی‌(یا هر غذایی که می‌خواهید) را بپزید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی