[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آزادراه به شرط تملک، روزنامه شیراز نوین

 شهردار کلان‌شهر شیراز درباره تسهیل تردد محور ورودی شمال‌غربی این کلان‌شهر، به تشریح وضعیت زیرگذر گویم و بزرگ‌راه ۵۵متری جنوب حافظ پرداخت و گفت: در هفته شیراز، بخشی از مسیر ۴کیلومتری فاز نخست محور جنوب شهرک حافظ به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در جلسه‌ای که با حضور استاندار فارس، معاون وزیر راه ‌‌و شهرسازی و نمایندگان مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در سخنانی پیرامون تسهیل تردد محور ورودی شمال‌غربی این کلان‌شهر، به زیرگذر گویم پرداخت و بیان کرد: شهرک گویم طی ۶ سال گذشته یک روستا و به‌عنوان مرز حریم و محدوده بود و به شهر شیراز الحاق شد.
او گفت: طول زیرگذر در حال ساخت پروژه گویم ۱۶۰۰ متر است که هزینه اجرای آن با تملک، ۱۲۰۰میلیارد تومان است.
شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه مدت‌زمان اجرای ساخت این پروژه ۲۴ ماه اعلام شده است، افزود: مدت‌زمان باقیمانده جهت ساخت این پروژه ۱۸ ماه است تا به اتمام برسد.
اسدی در خصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۱۲ درصد است و هم‌اکنون چهار دستگاه حفار در دو نوبت کاری مشغول به ‌کار هستند.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز اضافه کرد: با توجه به اینکه طرف قرارداد اجرای پروژه زیرگذر گویم یکی از مؤسسات زیر نظر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است، به‌صورت هفتگی مسئولان قرارگاه از تهران به شیراز آمده و روند پیگیری اجرای این پروژه را دنبال می‌کنند.
او با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه با مشکلاتی مواجه هستیم، عنوان کرد: هزینه اجرایی این پروژه روزانه بالغ بر ۲.۵میلیارد تومان است و شهرداری با توجه به اینکه نهادی درآمد-هزینه است، باید به‌صورت روزشمار، تنها برای این پروژه این مبلغ را هزینه کند.
اسدی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این پروژه جابه‌جایی تأسیسات و معارضین است که با وجود همکاری، همه تأسیسات اعم از آب، برق، گاز، فیبر نوری و مخابرات در عمق زمین است.
شهردار کلان‌شهر شیراز به تملک صورت‌گرفته برای اجرای این پروژه اشاره و بیان کرد: در فاز اول تعداد ۱۵ ملک که اغلب تجاری بوده، تملک شده و اقدامات لازم ثبت تملک ۳۵ پلاک موردنیاز دیگر در دستور کار است.
او اظهار کرد: در فاز اول بالغ بر ۶۸میلیارد تومان به مالکان مغازه‌های در مسیر این پروژه توسط شهرداری پرداخت شد و در فاز بعدی جهت تأمین هزینه‌های تملک، ۱۵۰میلیارد تومان موردنیاز است که از این مبلغ نیز ۶میلیارد تومان پرداخت شده و ۴۰میلیارد تومان بابت ۱۱ پلاک بوده و قرارداد و توافق‌نامه آن در شرف انعقاد است. 
این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز خاطرنشان کرد: میزان اعتبار موردنیاز برای کاهش مابقی هزینه‌های تملک، ۱۰۰میلیارد تومان است که خواستار ورود نماینده عالی دولت در استان به این قضیه هستیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه برای اجرای مسیر ۱.۶کیلومتری این محور ۱۸ ماه زمان باقیمانده است، افزود: اگر آزادراه وارد مسیر شیراز- سپیدان بشود، باید تملکات دیگری به‌جز مواردی که برای اجرای زیرگذر گویم مدنظر است، صورت بگیرد تا این مسیر با توجه به اینکه مسیری جایگزین برای آن وجود ندارد، 
قفل نشود.
اسدی ادامه داد: تمام اهتمام شهرداری بر آن است تا شاهد کمترین مشکل برای مردم در این مسیر باشیم.
او در پایان سخنان خود اظهار کرد: با توجه به قرارداد صورت‌گرفته با شرکت سد عمران پارس‌گستر، در هفته شیراز بخشی از مسیر ۴کیلومتری فاز نخست محور جنوب شهرک حافظ به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید و فاز دوم این قطعه به طول ۴ کیلومتر کلنگ‌زنی می‌شود و در آینده این بزرگ‌راه به قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان که توسط دولت در حال ساخت است، متصل می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی