[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بلوبری در کاهش فشارخون و تقویت مغز مؤثر است، روزنامه شیراز نوین

یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که بلوبری مصرف می‌کنند ممکن است بتوانند فشار خون خود را کاهش دهند.
به گزارش خبرنگار مهر به‌نقل از هلث لاین، مطالعات دیگر همچنین نشان داده‌اند که خوردن بلوبری یا ترکیبات بلوبری معروف به آنتوسیانین ها، عملکرد عروق را بهبود می‌بخشد.
مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک فنجان بلوبری نه‌تنها یک میان وعده خوشمزه و کم‌کالری است، بلکه فشار خون را کاهش می‌دهد، عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد و باعث تقویت مغز می‌شود.
افرادی که به‌مدت ۱۲ هفته یک بار در روز از نوشیدنی تشکیل‌شده از پودر بلوبری خشک‌شده استفاده کردند، در مقایسه با افرادی که نوشیدنی ساخته شده از پودر دارونما مصرف کردند، فشار خون سیستولیک آنها ۳.۵۹ میلی‌متر جیوه کاهش یافت.
مصرف‌کنندگان پودر بلوبری نیز بهبودهایی را در عملکرد رگ‌های خونی خود مشاهده کردند که با اتساع جریان شریان‌ها اندازه‌گیری شد.
مطالعه قبلی توسط همین محققان در کالج کینگز لندن در بریتانیا تغییرات مشابهی را در مردان سالم میان‌سال که نوشیدنی ساخته‌شده از پودر بلوبری مصرف می‌کردند، نشان داد. این نوع تغییرات برای کل سیستم قلبی عروقی مفید است.
در مطالعه جدید، محققان همچنین دریافتند افرادی که نوشیدنی تشکیل‌شده از پودر بلوبری مصرف می‌کنند، در دو تست عملکرد شناختی- یادآوری فوری کلمات و آزمایش تغییر انجام یک کار بهبود یافته‌اند.
با این حال، برخلاف مطالعه قبلی استفاده از آب بلوبری، هیچ بهبودی در یادآوری تأخیری کلمات مشاهده نشد.
پلی‌فنول‌ها ترکیبات گیاهی طبیعی هستند که در میوه‌ها، سبزیجات، چای، شکلات و سایر غذاها یافت می‌شوند و با تعدادی از مزایای سلامتی مرتبط هستند.
نویسندگان مطالعه جدید بر این باورند که مزایای عروقی و مرتبط با مغز بلوبری به‌دلیل وجود نوع خاصی از پلی‌فنول به نام آنتوسیانین است.
بلوبری، منبع خوبی از فیبر محلول است که به کلسترول متصل می‌شود و آن را از بدن دفع می‌کند و همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند التهاب را در بدن کاهش دهد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی