[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شهردار منطقه سه شیراز خبر داد: بوستان جنگلی کوه نور فرصتی برای نشاط مردمی است، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز گفت: پروژه ۱۱۰۰هکتاری بوستان تفریحی، ورزشی و جنگلی کوه نور به‌عنوان پروژه ویژه برای منطقه ۳ شهرداری تعریف شده و در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی با همراهی محمدرضا هاجری عضو شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری، از کوه نور در منطقه ورودی شمالی این کلان‌شهر بازدید کرد. این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز با تشریح این مکان به‌عنوان منطقه‌ای به‌یادماندنی در ورودی شمالی شهر، تصریح کرد: با وجود سرمایه‌گذار‌های متعدد، هرگونه ساخت‌وساز در این منطقه ممنوع بوده و به‌دنبال حفظ این میراث طبیعی و احیای آن هستیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه بوستان تفریحی، ورزشی و جنگلی کوه نور به‌عنوان پروژه ویژه برای منطقه سه شهرداری تعریف شده و در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، اظهار کرد: برای این پروژه ۱۱۰۰هکتاری علاوه بر تعامل با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ایجاد دفتر بوستان، به مسائل ترافیکی آن نیز توجه می‌کنیم. عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه سه نیز با بیان اینکه پارک بزرگ ۱۱۰۰هکتاری تفریحی، ورزشی و جنگلی کوه نور در راستای ایجاد فضای مناسب فراغتی و تفریحی برای شهروندان احداث می‌شود، گفت: به مردم عزیز و فهیم شهر شیراز این نوید را می‌دهیم که فاز اول این پروژه در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد و این امید را داریم که مورد استقبال خوب شهروندان و مراجعه‌کنندگان به کلان‌شهر شیراز قرار گیرد.
محمدرضا هاجری با بیان اینکه اجرای این پروژه برای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری حائز اهمیت است، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر از تمامی طرح‌ها و برنامه‌هایی که منجر به شادابی و نشاط و رفاه شهروندان شود، حمایت می‌کند. او عملکرد پارک ۱۱۰۰هکتاری کوه نور را عملکردی فرامنطقه‌ای قلمداد کرد و افزود: کلان‌شهر شیراز خصوصاً منطقه سه شهرداری به دلیل برخورداری از ظرفیت گردشگری، نیاز به فضایی این‌چنینی برای تفریح و فراغت شهروندان و همچنین حضور مسافران و گردشگران داشت تا بتواند پاسخ‌گوی نیازهای این حجم از گردشگران و شهروندان باشد. عضو شورای اسلامی شهر شیراز به توزیع عادلانه خدمات در کلان‌شهر شیراز اشاره و بیان کرد: همانگونه که پارکی کوهستانی در جبل‌الدراک احداث شده، امروز در شمال شرق شیراز نیز پارکی عظیم احداث می‌شود که برای کلان‌شهر شیراز و مردم، کاری ماندگار و ارزشمند خواهد بود. شهردار منطقه سه شیراز نیز در این بازدید با بیان اینکه احداث بوستان بزرگ تفریحی، ورزشی و جنگلی کوه نور ظرفیت عظیم گردشگری را برای شهر شیراز ایجاد می‌کند، گفت: قطعاً احداث این بوستان در منطقه سه شهرداری نیز تأثیرات خوبی ایجاد خواهد کرد. 
غلامرضا شهریاری افزود: با احداث این بوستان، شهروندان به‌جای نشستن در حاشیه ورودی شهر از سمت دروازه قرآن، به مکانی سرسبز و خوش‌آب‌وهوا روی می‌آورند که در آنجا دیگر خبری از ترافیک و آلودگی هوا نیست و درون آن می‌توانند در کنار تفریحات مختلف، از نفس‌کشیدن در هوای پاک و تمیز لذت ببرند. شهریاری با بیان اینکه این پارک از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برخوردار می‌شود، گفت: همه تلاشمان بر این است تا امکان رفاه و آسایش شهروندان و نشاط روحی آنها با احداث این پارک فراهم شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی