[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

پیشتازی پلیس فارس در استقرار امنیت، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
کشف 6 تن انواع مواد مخدر، انهدام باند سارقان سابقه‌دار، کشف 110میلیارد تومان کالای قاچاق، عملیات مشترک پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد و مهم‌تر از همه ارتقای امنیت ایمنی استان و مقابله با بزهکاران از مهم‌ترین مواردی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در جمع خبرنگاران به آنها اشاره کرد. سردار رهام‌بخش حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، از عملیات مشترک پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: بیش از 600 کیلوگرم تریاک در این عملیات مشترک کشف شد.
 افیون بلوچستان به مقصد نرسید 
این مقام عالی پلیس فارس افزود: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات فنی و تخصصی، مطلع شدند فردی در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان با یک دستگاه کامیون در پوشش بار هنداونه تریاک را جاسازی کرده و در محور «کرمان- شیراز» در حال تردد است که موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت. وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مرجع قضایی، به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی، موفق شدند کامیون را در ورودی شیراز شناسایی و آن را توقیف کنند. فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون 600 کیلوگرم تریاک که به‌صورت کاملاً حرفه‌ای زیر بار هنداونه در کف اتاق جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص 2 نفر نیز دستگیر شدند. سردار حبیبی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: پلیس این استان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.
 انهدام باند سارقان و کشف اموال مسروقه
فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش از انهدام باند سارقان و کشف 236میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد. سردار حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های خودرو، مغازه، منزل، اماکن خصوصی و قاپ‌زنی در سطح شهر شیراز، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: با انجام اقدامات شبانه‌روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی طی 10 روز گذشته موفق به شناسایی 9 باند از سارقان سابقه‌دار و دستگیری 29 نفر از اعضای این باندها شدند که پس از تحقیقات به 84 فقره انواع سرقت اعتراف کردند. فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه سارقان همگی دارای سوابق کیفری متعدد بوده و در سطح شهر شیراز و شهرستان لامرد اقدام به سرقت می‌کرده‌اند، گفت: ارزش اموال مسروقه کشف‌شده از این سارقان، معادل 236میلیارد ریال برآورد شده است. سردار حبیبی تصریح کرد: در فروردین‌ماه سال جاری، یک‌هزار و 217 سارق دستگیر شده‌اند و 2هزار و 59 فقره انواع سرقت در سطح استان فارس کشف شده است؛ همچنین در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت طی یک ماه گذشته، 341 سارق دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.
 کشف 6 تن مواد مخدر و 110میلیارد کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به انهدام 9 باند مواد مخدر در سال جاری، گفت: در این راستا 117 دستگاه خودرو و 13 دستگاه موتورسیکلت حامل مواد مخدر توقیف و نزدیک به 6 تن انواع مواد مخدر کشف شده است. سردار حبیبی تصریح کرد: طی این مدت، یک‌هزار و 983 متهم در سطح استان فارس در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر شده‌اند.فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح اقدامات و عملکرد پلیس امنیت اقتصادی، گفت: در فروردین‌ماه سال جاری، 305 خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق توقیف و در بازرسی از آنها انواع کالای قاچاق به ارزش 110میلیارد تومان کشف شده است. وی با بیان اینکه این کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش 91درصدی روبه‌رو بوده است، افزود: در این خصوص 365 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. کشف 9 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 90میلیارد ریال توسط مأموران یگان امداد، دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 70 فقره سرقت توسط پایگاه تجسس، انهدام باند سارقان محتویات و قطعات خودرو با 100 فقره سرقت توسط مأموران کلانتری 20 گلسرخ و دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی با 40 فقره سرقت توسط فرماندهی بخش ارژن نیز بخشی از اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز بود که سردار حبیبی آنها را رسانه‌ای کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی