[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۵۲
  • دوره جدید

با این روش راحت‌تر بخوابید!، روزنامه شیراز نوین

اگر شب‌ها نمی‌توانید به راحتی بخوابید یا با احساس سرگیجه از خواب بیدار می‌شوید، وقت آن رسیده است که بالش خود را تعویض کنید.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مارتین سیلی متخصص خواب با ارائه مهمترین اطلاعاتی که مطالعات اخیر به آن رسیده است از مکانیزمی ‌سخن گفت که کمک می‌کند بدانیم آیا بالشی که فرد استفاده می‌کند یکی از علل اضطراب خواب در شب یا خستگی پس از بیدار شدن است یا خیر.
داشتن گلودرد بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، به این معنی است که بالش از کنه‌های خانگی پر شده و در صورت درد گردن به این معنی است که بالش مناسب نیست یا خیلی کهنه شده است و در هر دو مورد بالش باید تعویض شود.
مارتین سیلی توصیه می‌کند بالش‌های خود را هر سال یا دو سال یک بار تعویض کنید، اما این واقعاً به عوامل مختلفی مانند نوع بالش و وضعیت خواب شما بستگی دارد.
علائم رایج مبنی بر نیاز به تعویض بالش عبارتند از اینکه شب‌ها مدتی طول می‌کشد تا به خواب بروید، زیرا بالش شما به شما احساس ناراحتی می‌دهد، سر و شانه‌های شما دیگر حمایت نمی‌شوند، یا با سردرد تنشی از خواب بیدار می‌شوید که احتمالاً به دلیل عدم پشتیبانی سربالش از سر است.
کارشناسان به اهمیت شستن بالش هر سه ماه یک بار برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار اشاره می‌کنند، زیرا یک فرد معمولی یک سوم عمر خود را در رختخواب سپری می‌کند، بالش او به طور طبیعی به محل نگهداری باکتری‌ها، سلول‌های مرده پوست و گرد و غبار تبدیل می‌شود که می‌تواند باعث آکنه و مشکلات پوستی بیشتر شود.
به گفته متخصصان، استفاده از محافظ‌های بالش می‌تواند به افزایش زمان بین تعویض و همچنین تمیز نگه داشتن آن‌ها برای مدت طولانی‌تری کمک کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی