[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تحقق مدیریت واحد شهری ، روزنامه شیراز نوین

در جلسه مشترک مدیریت شهری شیراز و رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، بر تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری به‌عنوان مؤلفه راهبردی برای افزایش رضایت عمومی تأکید شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، جلسه مشترک مدیریت شهری شیراز و رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی به میزبانی شهرداری این کلان‌شهر در شیراز برگزار شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در این دیدار با درود به روح سردار شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی و همه شهدای این دیار، به مأموریت دوره‌ای این کمیسیون اشاره و بیان کرد: بازدیدهای مختلفی که در شیراز انجام شد، منجر به تصمیماتی شده و امید است این تصمیمات گامی شایسته در راه پیشرفت باشد.
وحید جلال‌زاده با تصریح بر مؤلفه سرمایه اجتماعی به‌عنوان اصلی مهم در تأکیدات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: دشمن به‌دنبال ناامیدی و نارضایتی مردم و ناکارآمد نشان‌دادن جمهوری اسلامی است.
او شهرداری‌ را از مهم‌ترین نهادهای امیدآفرین در حوزه سرمایه اجتماعی ذکر و بیان کرد: مباحثی همانند خودگردانی شهرداری‌ها، حمل‌ونقل عمومی و قانون مدیریت یکپارچه شهری در این راستا برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای آن تلاش می‌کنیم. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار با بیان اینکه پایه اصلی امنیت ملی، امنیت اجتماعی است، گفت: ساعات و ایامی که مردم درگیر شهرداری به‌عنوان شخصیت حقوقی هستند، نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر بوده و طبیعی است که اگر این حوزه موفق باشد، منجر به افزایش ضریب سرمایه اجتماعی و به تبع آن افزایش رضایتمندی خواهد شد.
به اعتقاد مهدی طاهری؛ اگر نگاه مجلس و دولت به این نکته که شهرداری حوزه موفقی باشد، معطوف شود، بهره‌‌برداری بیشتری را شامل می‌شود.
او با تأکید بر تصویب قانون مدیریت یکپارچه خدمات شهری بیان کرد: نبود قانون مدیریت یکپارچه خدمات شهری، مردم را در مواجهه میان دستگاه‌ها دچار فرسایش کرده است و با این قانون، رابطه بین مردم و این دستگاه خدمات‌رسان بهبود می‌یابد.
شهردار شیراز نیز در این دیدار که مدیریت شهری میزبان رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بود، به تشریح مباحث جغرافیایی و فرهنگی «شیراز؛ شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع)» پرداخت و برنامه‌های پیش رو در هفته شیراز را بیان کرد.
او با اشاره به مسائل مختلف عرصه اقتصادی کشور اظهار کرد: با وجود اینکه شهرداری شیراز نهادی درآمد-هزینه بوده، اما توانسته رشد بودجه ۳۰۰درصدی را در سال گذشته محقق کند و در یک سال بودجه ۶هزار میلیارد تومانی را به ۱۸هزار میلیارد تومان برساند و امسال نیز این بودجه را به ۲۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رساندیم.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه خط یک مترو روزانه ۱۲۰هزار نفر را جابه‌جا می‌کند و خط ۲ مترو نیز از دهه فجر سال گذشته مورد افتتاح، بهره‌برداری و مسافرگیری قرار گرفته است، به کمبود واگن اشاره و بیان کرد: ما امروز در بحث تأمین واگن مشکل‌ داریم.
اسدی به فرسودگی بخشی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز اشاره و عنوان کرد: امروز شهرداری در ارتباط با دولت نیاز به پول ندارد؛ بلکه دولت باید نقش تسهیلگری را در تأمین واگن و حمل‌ونقل عمومی ایجاد کند.
شهردار شیراز با تقدیر از تصویب قانون درآمد پایدار در مجلس که بستری خوب برای شهرداری ایجاد کرده، گفت: امروز به دلیل موازی‌کاری‌هایی که بین دستگاه‌های خدمات‌رسان وجود دارد، زمان مطلوب ارائه خدمات به مردم از دست می‌رود و باعث نارضایتی و اتلاف منابع می‌شود. به همین منظور ضرورت تصویب قانون مدیریت واحد یکپارچه مردمی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی