[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رقابت ۸۰۰ دونده ایرانی و خارجی در دو نیمه ‌ماراتن شیراز، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
برای دومین سال متوالی، مسابقه دو نیمه ماراتن در شیراز برگزار می شود.  امسال تعداد نفرات حاضر در مسابقات به‌مراتب بیش از سال گذشته است و مسئول برگزاری رقابت‌ها ابراز امیدواری می‌کند که برگزاری این رقابت به‌صورت دائمی و مداوم در سال‌های آینده نیز صورت پذیرد.
رئیس هیئت دو و میدانی فارس صبح دیروز، یکشنبه در نشست خبری این رقابت اظهار داشت: برای دومین سال پیاپی، مسابقات دو نیمه ماراتن با حضور ورزشکارانی از سراسر ایران و سه کشور جهان، در بزرگداشت روز شیراز و با شعار «به همراه ما نه؛ برای ما» با هدف آگاهی‌بخشی پیرامون مبتلایان به «سندروم داون» در شیراز برگزار خواهد شد.
روح‌الله نجمی در این‌باره توضیح داد: مسابقات دو نیمه‌ ماراتن شیراز، دارای مصوبه شورای عالی ورزش است که نخستین دوره آن سال گذشته و با حضور ۳۰۰ ورزشکار از سراسر کشور، هم‌زمان با هفته شیراز برگزار شد.
وی با یادآوری اینکه دو ماراتن و نیمه‌ماراتن، از رویدادهای مهم ورزشی به شمار می‌رود که امروزه حدود ۵۰۰ شهر جهان آن را برگزار می‌کنند، گفت: این رویداد ورزشی، سالانه شمار کثیری از ورزشکاران را به شهرهای میزبان، جذب می‌کند و این موضوع منجر به عواید قابل توجه مادی و معنوی بوده است.
نجمی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای ورزشی، تأثیرگذاری وسیعی در ابعاد مختلف داشته است، خاطرنشان کرد که استفاده از چنین رویدادهایی به‌ویژه در سطح بین‌المللی با هدف معرفی هرچه بهتر و بیشتر داشته‌ها و کمک به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی پیرامون موضوعات مختلف، دارای اهمیت است.
او گفت: دومین دوره از مسابقات «دو نیمه ماراتن شیراز» با شعار «به همراه ما؛ نه برای ما» و با هدف کمک به آگاهی‌بخشی بیشتر به اقشار جامعه در خصوص مبتلایان به «سندروم داون» و لزوم حمایت آگاهانه و اثرگذار از این گروه، برگزار خواهد شد.
نجمی ادامه داد: تصور اکثر افراد جامعه این است که مبتلایان به سندروم داون، افرادی ناتوان از یادگیری هستند، حال آنکه این افراد به‌واسطه مشکلات ژنتیکی در یادگیری کُند هستند نه ناتوان مطلق، لذا امیدواریم که انتخاب شعار و برگزاری این رویداد، گامی باشد برای تغییر دید و تصور جامعه نسبت به این افراد.
او با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این مسابقه از ۲۰ اسفند سال گذشته و با اطلاع‌رسانی، آغاز شد و روز هشتم اردیبهشت این فرآیند به پایان رسید هم عنوان کرد: ۸۰۰ ورزشکار از سراسر ایران و سه کشور چین، ترکیه و عمان برای این دوره ثبت‌نام کرده‌اند که ۳۵۰ بانو و ۴۵۰ آقا را شامل می‌شود.
نجمی، زمان برگزاری مسابقه را جمعه ۱۵ اردیبهشت اعلام  کرد و گفت: مسابقه در بخش بانوان، رأس ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح و از محل پردیس دانشگاه شیراز و در بخش آقایان ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و از ورزشگاه حافظیه شیراز آغاز خواهد شد؛ در این دوره آقایان یک مسیر استاندارد ۲۱ کیلومتر و ۱۰۰ متری و بانوان یک مسیر حدود ۱۰ کیلومتری را طی خواهند کرد.
رئیس هیئت دو و میدانی فارس یادآور شد که مسیر پیش‌بینی شده در بخش آقایان، شامل حافظیه، علی‌ابن حمزه(ع)، دروازه اصفهان، ارگ کریمخانی، خیابان ساحلی، پل شاهد، بلوار شهید چمران، خیابان ارم، میدان آزادی و حافظیه خواهد بود و سعی شده است که المان‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی شهر شیراز وجود داشته باشد.
او ادامه داد: در این دوره، ۱۵ نفر از اعضای تیم ملی به‌همراه مسئولان فدراسیون دو و میدانی و وزارت ورزش، حضور خواهند داشت و طی آن، استعدادهای این رشته برای دعوت به تیم ملی نیز شناسایی خواهند شد. در پایان نیز به ۲۴ نفر از ورزشکارانی که زودتر به خط پایان برسند، جوایزی اعطا می‌شود.
نجمی با اشاره به اینکه همه شرکت‌کنندگان در این رویداد، تی‌شرتی که شعار مسابقه روی آن درج شده و به کسانی‌که به خط پایان برسند، یک مدال، اهدا خواهد شد؛ بیان کرد: ما امیدوار هستیم که با همراهی رسانه‌ها، شاهد تداوم این رویداد و بین‌المللی شدن آن باشیم به‌طوری‌که در هردوره، شیراز پذیرای شمار کثیری از ورزشکاران و علاقه‌مندان دو ماراتن باشد.
رئیس هیئت دو و میدانی استان فارس اعلام کرد: برای برگزاری این رویداد، اداره کل ورزش و جوانان فارس، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و همچنین پلیس راهور فرماندهی انتظامی فارس، همراهی و همکاری بسیار مطلوب و تأثیرگذاری با هیئت دو و میدانی استان داشته‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی