[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهترین یاران در آوردگاه تقدیر، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به مناسبت ۱۱ اردیبهشت مصادف با روز جهانی کار و کارگر، مراسم تجلیل نمادین از کارگران نمونه حوزه فضای سبز و پسماند شهرداری شیراز برگزار شد.
این مراسم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان‌شهر شیراز، جمعی از مدیران و مسئولان شهرداری با حضور شماری از کارگران زحمت‌کش و خدوم مدیریت شهری با همراهی اصحاب رسانه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار گردید.
 تقدیر مدیریت شهری از مجاهدت‌های کارگران و پاکبانان
شهردار شیراز در این راستا با اشاره به اینکه حدود ۶هزار نفر به‌عنوان کارگر مشغول به فعالیت در شهرداری این کلان‌شهر هستند، اظهار کرد: ۲۱ اسفندماه هر سال به نام پاکبان نام‌گذاری شده که سال گذشته به همین مناسبت مراسمی را به جهت تجلیل از این قشر زحمت‌کش برپا کردیم. محمدحسن اسدی گفت: لایحه‌ای تحت‌عنوان نام‌گذاری روز باغبان به شورای اسلامی شهر تقدیم شده که در صورت صلاحدید و تصویب، یک روز در تقویم شهرداری برای تقدیر از باغبانان و همکاران خدوم حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری مشخص خواهد شد.
وی با تبریک فرارسیدن روز کارگر، بیان داشت: همواره سعی خود را در مدیریت شهری، تلاش برای بهبود رفاه و معیشت این قشر بی‌ادعا قرار داده و خواهیم داد.
 ارتقای سلامت با تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران و پاکبانان
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگران و پاکبانان تقدیر کرد. مسعود زارعی با بیان اینکه نقش کارگران و پاکبانان در ارتقای چشم‌انداز شهری و بهبود سرانه سلامت جامعه پراهمیت است، اظهار داشت: در کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر همواره توجه ویژه‌ای به حل مشکلات آنان خواهیم داشت.
 نقش بی‌همتای کارگران و پاکبانان در توسعه کلان‌شهر شیراز
در این مراسم افسانه خواست‌خدایی، عضو و ناظر شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارگران حوزه فضای سبز و پسماند، خاطرنشان کرد: سنگینی وظایف و مسئولیت‌های مدیریت شهری بر دوش کارگران شهرداری است و در سایه زحمات این عزیزان است که عمران، آبادانی، پاکیزگی و همچنین زیبایی سیما و منظر شهری مهمان شهرها می‌شود. وی خطاب به کارگران زحمت‌کش حاضر در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: کار و تلاش تک‌تک شما کارگران عزیز در توسعه شهر و کسب رضایت شهروندان نقش بسزایی داشته و با یاری و همراهی شما می‌توانیم به اهداف عالیه و مدنظر شورای اسلامی شهر و شهرداری که همان رضایت شهروندان است، دست یابیم.
 نقش استراتژیک فضای سبز در کیفیت زندگی شهروندان
در ادامه این مراسم، حمید کشتکار رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه این کارگران فارغ از انجام کار با نگاه معیشتی، با دلسوزی و احساس مسئولیت کار را انجام می‌دهند، افزود: امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز مؤثر قابل‌مقایسه نیست؛ زیرا شهرها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند، چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی ندارند. دکتر کشتکار از توجه ویژه به سیما، منظر و فضای سبز شهری به‌عنوان اولویت جدی این شهرداری در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: پارک‌ها و فضاهای سبز شهری از اهمیت استراتژیکی در کیفیت زندگی جامعه برخوردار هستند. وی با اشاره به اینکه تقدیر از سبزپوشان فضای سبز، تجلیل و تکریم از حافظان واقعی فضای سبز شهری است، افزود: زیبایی و سلامت و پویایی شهر، مرهون زحمات خالصانه کارکنان این بخش است.
 جایگاه شیراز، مدیون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگران
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز حضور در آیین قدردانی از کارگران و پاکبانان را افتخاری بزرگ برشمرد و اظهار داشت: امروزه سهم عمده‌ای از جایگاه ارزنده شهر شیراز، مدیون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگران و نیروهای اجرایی در بخش‌های مختلف است. غلامرضا غلامی با تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم تأکید داشت: قدردانی از فعالان این حوزه نباید منحصر به ایام خاصی شود و مدیریت شهری در قبال ارتقای کیفیت زندگی این قشر زحمت‌کش خود را مسئول می‌داند.
 زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه در آوردگاه تقدیر مدیریت شهری
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز در یکصدوسیزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به‌مناسبت ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌‌ماه روزهای جهانی کار و کارگر و معلم، از مدیرکل و معاونان آموزش ‌و پرورش فارس و همچنین جمعی از کارگران شاغل در شهرداری تجلیل به ‌عمل آورد. در ادامه مراسم، از ۱۱ نفر از کارگران نمونه شهرداری در حوزه‌های فضای سبز و پسماند در سطح مناطق یازده‌گانه با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورا و مدیران شهرداری تجلیل به عمل آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی