[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اولین شهرک صنعتی غیردولتی پروانه گرفت، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، پروانه بهره‌برداری شهرک صنعتی غیردولتی شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس به‌عنوان نخستین شهرک صنعتی غیردولتی در مرکز استان فارس صادر و در مراسمی به مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز اعطا شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم گفت: این پروانه بهره‌برداری در راستای بسترسازی به‌منظور افزایش ظرفیت واگذاری زمین صنعتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در مرکز استان و پس از طی‌شدن فرایندهای قانونی صادر شده است. سیدمصطفی هاشمی افزود: بر اساس این پروانه بهره‌برداری، شهرک صنعتی غیردولتی شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس (منطقه ویژه اقتصادی شیراز) در فاز نخست در زمینی به مساحت 200 هکتار در اراضی هم‌جوار با منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی بزرگ شیراز راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی این شهرک صنعتی بخش قابل‌توجهی از نیاز سرمایه‌گذاران در شیراز را پاسخ خواهد داد و فرایند جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار شتاب می‌گیرد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از حمایت‌های استاندار فارس و پیگیری‌های نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و نیز تلاش‌های انجام‌شده توسط شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس در بهره‌برداری از این شهرک صنعتی غیردولتی قدردانی کرد.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس علاوه بر رسالت قانونی خود در حمایت از ایجاد شهرک‌های صنعتی دولتی، از ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی نیز حمایت می‌کند، گفت: بر اساس قانون، صدور جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی غیردولتی و نظارت بر فعالیت آنها برعهده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های صنعتی استانی است و بر همین اساس، در استان فارس تاکنون مجوز ایجاد هشت شهرک صنعتی غیردولتی صادر شده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: تاکنون 4 شهرک صنعتی غیردولتی در شهرستان‌های شیراز، سپیدان و نیز در اقلید با کسب استانداردهای‌های لازم، پروانه بهره‌برداری دریافت کرده اند. هاشمی ادامه داد: ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه کاهش تصدیگری بخش دولتی و نیز در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های استقرار واحدهای صنعتی در قالب شهرک‌های صنعتی غیردولتی انجام می‌شود. وی گفت: با توجه به لزوم حمایت از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب مشارکت بخش‌های غیردولتی در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار، بخش خصوصی می‌تواند برای ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی سرمایه‌گذاری کند. او اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی غیردولتی نیز از مزایای شهرک‌های دولتی نظیر معافیت‌های مالیاتی، مستثنی‌بودن از قانون شهرداری‌ها و امکان استقرار صنایع بر اساس رده‌بندی زیست‌محیطی بهره‌مند می‌شوند. هاشمی ادامه داد: امور مربوط به نحوه واگذاری زمین در این شهرک‌ها برعهده بخش خصوصی است و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز نقش نظارتی خود را در این زمینه را طبق قانون انجام خواهد داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی