[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اکران یک انیمیشن و سه فیلم داستانی در پاتوق فیلم کوتاه ، روزنامه شیراز نوین

فیلم‌های کوتاه «مطرود»، «سراشیبی»، «اتاق عقد» و «پوتین» در ششمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه، با حضور کمال پورکاوه اکران، تحلیل و نقد می‌شوند.
به‌گزارش ایرنا از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ششمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با نمایش ۳ فیلم کوتاه داستانی و یک انیمیشن کوتاه در پردیس سینمایی بهمن به کار خود ادامه می‌دهد. در ششمین جلسه از فصل هشتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «مطرود» به‌ کارگردانی امیر مهندسیان و حمید شاه‌محمدی، «سراشیبی» به‌ کارگردانی ادواردو بریتو، «اتاق عقد» به‌ کارگردانی حسن حیب‌زاده و انیمیشن کوتاه «پوتین» به‌کارگردانی سید محسن پورمحسنی‌شکیب به نمایش درمی‌آیند. در این رویداد کمال پورکاوه، به‌‌عنوان کارشناس جلسه ششم، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش‌درآمده به گفت‌‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. فیلم‌نامه «مطرود» را امیر مهندسیان نگارش کرده است و کارگردانی آن به‌صورت مشترک، توسط حمید شاه‌محمدی و امیر مهندسیان انجام شده است، در ضمن حمید شاه‌محمدی و داود نامداری، تهیه‌کنندگان این فیلم کوتاه بوده‌اند. نادر فلاح و گیتی قاسمی که در سریال «زیرخاکی» با یکدیگر همکاری کرده‌اند، در این فیلم کوتاه هم، هم‌بازی هستند.
در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «در یک مرده‌شور‌خانه دور‌افتاده به‌علت خرافات شکل‌گرفته، کسی حاضر به دفن میتش در آن قبرستان نیست و ...»
«سراشیبی» دومین فیلم کوتاه بخش بین‌الملل پاتوق فصل هشتم است؛این فیل کوتاه به نویسندگی و کارگردانی ادواردو بریتو و تهیه‌کنندگی رودیگو آریاس، روایت‌گر خاطرات مکان و اشیا و بازگشت‌ها و آغازهای جدید است. «اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده، نویسندگی نازنین چیت‌ساز و حسن حبیب‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و تولید شده است. مجید نوروزی، هستی فرهی، مهری آل آقا، مریم مقدم، نازنین چیت‌ساز، بهار صبوریان، شیدا مقدری، بازیگران این فیلم کوتاه هستند. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «داستان بانوی جوانی است که همسرش در خانطومان به شهادت رسیده است و حالا بر اثر اتفاقی خاطراتشان را در ذهنش مرور می‌کند». «پوتین» به کارگردانی و نویسندگی سید محسن پورمحسنی شکیب و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و این کارگردان انیمیشن تولید شده است که یکی از افتخارات این انیمیشن کوتاه، حضور در بین ۵ انیمیشن برتر اسکار دانشجویی ۲۰۲۲ است.
در خلاصه این انیمیشن آمده است: «پرنده‌ای در شهری جنگ‌زده که در آن چیزی جز اجساد مرده نیست، به دنبال غذا می‌گردد تا به جوجه‌هایش غذا بدهد و …»
ششمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری مؤسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز- پخش رویش، دوشنبه‌ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.
حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی