[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: دفتر صندوق پژوهش و فناوری فارس افتتاح شد، روزنامه شیراز نوین

جلسه انعقاد تفاهم‌نامه و عقد قرارداد و افتتاح دفتر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور مسئولان این صندوق و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در واحد شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، در این جلسه مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این صندوق به‌منظور ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی، حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات و تسهیلات به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، خلاق، فناور و نوآور زیست‌بوم دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور در حال فعالیت می‌باشد.
عسکری غلام‌زاده افزود: با سه رویکرد: شناساندن ماهیت و کارکرد صندوق، آشنایی با ظرفیت‌ها و بستر‌ها و شناسایی معضلات و مشکلات استان‌ها، باب همکاری در قالب تفاهم‌نامه و تعیین و معرفی نماینده استانی سفرهای استانی را انجام می‌دهیم.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری وجهه قانونی دارند و ماهیت حقوقی این مؤسسه شرکت سهامی خاص است. هدف این صندوق کمک به شرکت‌ها و صاحبان ایده برای تجاری سازی طرح‌های دانش‌بنیان، تسریع فرایند تبدیل ایده به ثروت با حذف بوروکراسی زائد، ایجاد کسب‌وکارهای جدید با ارزش افزوده بالا در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته می‌باشد.
غلام‌زاده افزود: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی محدودیت جغرافیایی ندارد و این صندوق با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه وسیعی از کارشناسان فنی و اساتید خبره در همه حوزه‌های فناوری فعالیت می‌کند و شرکت‌های فعال در زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های دانشگاهی اعضای هیئت‌علمی و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان فناور و خلاق اقصی‌نقاط کشور می‌باشند. خدماتی که این صندوق ارائه می‌دهد، شامل: ارائه ضمانت‌نامه، ارائه تسهیلات، سرمایه‌گذاری، عاملیت مالی و عاملیت خدمات تخصصی می‌باشد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه صندوق در بخش سرمایه‌گذاری به دو شکل مشارکت مدنی و مشارکت حقوقی آماده همکاری با شرکت‌های مستقر در واحدهای دانشگاهی است، توضیح داد: در شکل مشارکت مدنی صندوق برای تأمین سرمایه در گردش قرارداد یک شرکت فناور واحد دانشگاهی در یک پروژه مشخص شریک می‌شود و نهایتاً از سود پروژه سهم خویش را برداشت می‌نماید.
وی فرایند مشارکت حقوقی صندوق را ویژه شرکت‌های نوپا دانست و گفت: برای شرکت‌های نوپا که هنوز گردش مالی خاصی ندارند، امکان ارائه تسهیلات توسط صندوق وجود ندارد و به جای آن در قبال دانش فنی آن شرکت، صندوق بخشی از سهم آن شرکت را دریافت می‌کند و بدین‌گونه ارزش افزوده طرفین این مشارکت تعیین می‌گردد.
در پایان این نشست که با حضور مدیران و مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور، مدیران مراکز رشد استان فارس و واحد شیراز برگزار شد، علیرضا والی‌پور به‌عنوان نماینده صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس تعیین و معرفی گردید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی