[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مربی باتجربه فوتبال پایه شیراز : کمبود زمین، همچنان بزرگترین معضل است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، متولی مسابقات فوتبال پایه شیراز درباره وضعیت فعلی و مشکلات پیش‌رو صحبت کرده است. رحمان موسایی، متولد 1358 فوتبال را از زمین‌های خاکی قلعه شاهزاده بیگم و در سن 7سالگی شروع کرده است؛ او در تیم‌های دژ قلعه، سهند و بخشداری در سطح شیراز و استان فوتبال بازی کرده اما خیلی زود در سال 76  به عرصه مربیگری وارد شده و فوتبال را به‌عنوان بازیکن، به اتمام رسانده است.
موسایی درباره سوابق مربیگری خود می‌گوید:  سال 76 با تیم نوجوانان سهند، مربیگری را شروع کردم و سپس در تیم‌های پرسپولیس، ماهان، صبا، قائم، حافظ، برق شیراز، فنرسازی زر، پویش، ایرانیان زاگرس، بهمن و غلامرضا رضایی هم فعالیت داشته‌ام که اکثراً همراه با قهرمانی بود؛ در تمام رده‌های سنی از نوجوانان تا بزرگسالان، مقام‌های قهرمانی را به‌دست آورده‌ام.
وی درباره وضعیت حال حاضر فوتبال شیراز عنوان می کند: با توجه به نظرات اکثر پیشکسوتان و مربیان باشگاه‌های شیراز، در حال حاضر می‌توان به جرأت گفت که روند صعودی داشته‌ایم و با حضور ریاست جوان و کارآمد و پرانرژی هئیت فوتبال شیراز و کادر بادانش وی و برنامه‌های خوبی که در دو سال اخیر انجام شده، روند خوبی را طی کرده‌ایم. برنامه‌های مختلف و متنوعی همچنان در حال پیگیری هستند تا بیشتر مشکلات را پشت سر بگذاریم. از موفقیت‌های فوتبال شیراز، می‌توان به نتایج اخیری که تیم‌های پایه در شیراز و کشور گرفته اشاره کرد.
مربی باتجربه فوتبال پایه شیراز، مشکل اصل فوتبال پایه را در یک چیز خلاصه می‌کند و می‌گوید: مثل همیشه کمبود سخت‌افزارهایی همچون زمین، بزرگترین مشکل ماست؛ زمین، همواره اصلی‌ترین معضل فوتبال شیراز بوده و هست که حل آن، همت دیگر مسئولان شهری و استاتی را می‌طلبد.
موسایی، مشکلات مربیان فوتبال پایه را به دو دسته تقسیم می‌کند و می‌گوید: به‌نظر من که بیست‌و‌پنج سال در این فوتبال هستم، می‌توان مشکلات مربیان را به دو بخش مجزا دسته‌بندی کرد:
۱. این خود مربی است که باید به علم فوتبال و مطالعه و کاوش در مسائل فوتبال بیشتر نفوذ کند و در همه‌حال به‌دنبال یادگیری باشد و خود را به‌روز کند. یک مربی باید از هر فرصتی استفاده کند که از علم فوتبال عقب نیفتد.
۲.  مسئولانی که در امر ورزش و فوتبال فعالیت دارند، باید شرایط برگزاری کلاس‌های مربیگری را فراهم کنند تا هئیت بتواند با فراغ بال و بدون هزینه و دغدعه مالی با برگزاری کلاس‌ها و با استفاده از بهترین مربیان مُدرس کشور در سطح شیراز و استان به افزایش دانش مربیان کمک کند.
رئیس کمیته مسابقات فوتبال پایه شیراز درباره وضعیت کلی فوتبال شیراز در آینده اظهار می کند: با توجه به اشراف کاملی که بنده در فوتبال شیراز، علی‌الخصوص فوتبال پایه دارم، می‌توانم بگویم با برنامه‌های مدون حسینی در رأس هیئت و ایزدپناه، دبیر هیئت، آینده بسیار روشنی متصور هستم و در آینده خواهید دید که حضور تیم‌های شیرازی در مسابقات کشوری و استانی، با نتایج بهتر و خروجی‌های بسیار بالایی را مشاهده خواهیم کرد و حضور مربیان بادانش در تیم‌های استان‌های همجوار هم قابل لمس خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی