[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس: دو خوشه کسب‌و‌کار تحت‌حمایت مستقیم هستند ، روزنامه شیراز نوین

با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، رویداد استارت‌آپی صنعت غذا، گردشگری و سوغات جنوب فارس با محوریت خوشه مسقطی لاری، با استقبال بالای شرکت‌کنندگان در برج علم و فناوری لارستان 
برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، معاون صنایع کوچک این شرکت گفت: این رویداد استارت‌آپی با حضور بیش از ۲۵ تیم فناور و ایده‌پرداز از شهرهای لارستان، خنج، اوز، گراش، شیراز، فسا و بندرعباس و ۸۰ کارآفرین و تولیدکننده و اعضای خوشه مسقطی لاری برگزار شد و شرکت‌کنندگان به ارائه ایده‌های خود پرداختند.
سیدمحمود قیومی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس علاوه بر ایجاد زیرساخت شهرک‌ها، حمایت‌های ویژه‌ای از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و اعضای خوشه دارد که از جمله آنها می‌توان به رویداد‌های استارت‌آپی، تور‌های صنعتی و نمایشگاهی، دوره‌های آموزشی و... اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته رویدادهای استارت‌آپی ویژه شهر شیراز بود، سیاست امسال شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر تمرکززدایی و برگزاری برنامه‌ها و سوق‌دادن حمایت‌ها به سمت سایر شهرک‌های صنعتی استان بود که این برنامه نیز با توجه به وجود ظرفیت برج علم و فناوری که در لارستان ایجاد شده است، در همین راستا 
برگزار شد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: مطابق با پیش‌بینی‌ها و شناختی که از اکوسیستم نوآوری لارستان داشتیم، استقبال بسیار خوبی از رویداد شد و سعی شده است علاوه بر ‌ارائه تیم‌ها،
تمامی اعضای اکوسیستم نوآوری جنوب استان دور‌ هم‌ جمع شوند تا بتوانیم از طریق این رویداد بین اعضا شبکه‌سازی ایجاد نماییم.
قیومی گفت: در حال حاضر دو خوشه کسب‌و‌کار در استان فارس تحت‌حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس فعال می‌باشند که طی سه سال فرایند توسعه جهت ذی‌نفعان خوشه توسط عامل توسعه و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی صورت می‌گیرد.
وی در پایان کفت: شرکت شهرک‌های صنعنی فارس سال جاری نیز ۵ برنامه رویداد استارت‌آپی در دستور کار خود دارد و حمایت‌های ویژه‌ای نیز از تیم‌های استارت‌آپی خواهد داشت.
فرزاد قناعت‌پور، مدیر برج علم و فناوری لارستان نیز با بیان اینکه در لارستان با حمایت خیران محترم زیرساخت‌های مناسبی جهت توسعه اکوسیستم نوآوری ایجاد شده است، خواستار تداوم همکاری بین دستگاه‌های مرتبط و استمرار برگزاری این‌چنین رویداد‌ها شد.
امیر محمدی، مجری برگزاری رویداد استارت‌آپی نیز گفت: این رویداد با هدف بازاریابی و فروش محصولات فناورانه، جذب سرمایه‌گذار و معرفی ایده‌های جدید برگزار شد که طی آن کارآفرینان و تولیدکنندگان با آخرین دستاورد‌های فناورانه آشنا شدند.
محمدی ادامه داد: فرایند ثبت‌نام رویداد از دو ماه قبل آغاز گردید و سه روز قبل از برگزاری رویداد نیز پیش‌رویدادی با موضوع نحوه ارائه به سرمایه‌گذار برگزار شد.
وی در پایان گفت: در روز رویداد علاوه بر اینکه اطلاعات تیم‌ها به‌صورت دفترچه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت و همچنین هر تیم به مدت ۵ دقیقه ارائه و دو دقیقه پرسش و پاسخ داشتند، بعد از پرسش و پاسخ امتیاز‌ها توسط داوران امتیازدهی صورت گرفت و در پایان نیز از سه تیم برتر تقدیر شد.
محمدی اشاره کرد: این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری فارس، شبکه فن بازار ملی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم‌پزشکی لارستان، سازمان بسیج مهندسین صنعت و مجتمع آموزش عالی لارستان برگزار شد که در پایان تیم اینوپیج مقام نخست تیم مسقطی ترنج و تیم یکه‌تاز به‌صورت مشترک مقام دوم و تیم قائم الکترونیک مقام سوم را کسب کردند که علاوه بر جوایز نقدی و لوح تقدیر، حمایت‌های ویژه‌ای از جانب شرکت شهرک‌های صنعتی فارس صورت خواهد گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی