[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

بزرگترین ترانه‌سرا و گیتاریست کانادا درگذشت، روزنامه شیراز نوین

«گوردن لایت فوت»، خواننده و گیتاریست کانادایی که از او به‌عنوان بزرگترین ترانه‌سرای کانادا یاد می‌شود، در ۸۴ سالگی به مرگ طبیعی در بیمارستان «سانی بروک» تورنتو درگذشت.
به گزارش ایرنا، گوردون مردیث لایت‌فوت جونیور سی‌سی اونت در موسیقی فولک، فولک راک و کانتری به موفقیت‌های بین‌المللی دست یافت و از او به‌عنوان بزرگترین ترانه‌سرای کانادا یاد می‌شود و در سطح بین‌المللی نیز به‌عنوان یک افسانه فولک راک شناخته می‌‍شد.
نیکلاس جنینگز، زندگی‌نامه‌نویس لایت‌فوت می‌گوید: نام او مترادف با آهنگ‌های جاودانه درباره قطارها و کشتی‌های غرق‌شده، رودخانه‌ها و بزرگراه‌ها، عاشقان و تنهایی است.
او با ترانه‌های اگر می‌توانستی ذهنم را بخوانی(۱۹۷۰) و غروب آفتاب(۱۹۷۴) در صدر جدول ۱۰۰ فیلم داغ آمریکا در زمینه موسیقی قرار گرفت.
بزرگراه بی خیال (۱۹۷۴)، مردم روز بارانی(۱۹۷۵) و فروپاشی ادموند فیتزجرالد(۱۹۷۶) از دیگر ترانه‌های موفق او به‌شمار می‌رود که در ۴۰ فیلم برتر خودنمایی کرد.
همچنین چندین آلبوم لایت فوت در سطح بین‌المللی به جایگاه طلایی دست یافت.
هنرمندانی مانند الویس پریسلی، جانی کش، هنک ویلیامز جونیور، جری لی لوئیس، نیل یانگ، باب دیلن، جودی کالینز، هری بلافونته و اولیویا نیوتن جان آهنگ‌های او را ضبط کرده‌اند.
لایت فوت در نوجوانی پیانو آموخت و نواختن درام و سازهای کوبه‌ای را یاد گرفت.
او در سال ۱۹۵۸ به کالیفرنیا نقل مکان کرد تا در رشته موسیقی جاز تحصیل کند و در ۸۴ سالگی در کانادا درگذشت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی