[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کشف مکانیسم سفید شدن موها توسط دانشمندان، روزنامه شیراز نوین

دانشمندان بر این باورند که مکانیسم سفید شدن موها را کشف کرده‌اند که می‌تواند به توسعه درمانی برای تغییر سلول‌ها به‌منظور معکوس کردن یا توقف این فرآیند کمک کند.
به گزارش مشرق به‌نقل گاردین، دانشمندان بر این باورند که مکانیسم سفید شدن موها را کشف کرده‌اند که می‌تواند به توسعه درمانی برای تغییر سلول‌ها به منظور معکوس کردن یا توقف این فرآیند کمک کند.
مطالعه جدید، نشان می دهد که سلول‌های بنیادی ممکن است با افزایش سن مو، توانایی خود را برای بلوغ و حفظ رنگ مو از دست بدهند. برخی از سلول‌های بنیادی(که می‌توانند به انواع سلول‌های مختلف تبدیل شوند)، توانایی منحصربه‌فردی برای انتقال بین بخش‌های رشد در فولیکول‌ها دارند. این سلول‌ها با افزایش سن، توانایی حرکت را از دست می‌دهند و در نتیجه خاکستری می‌شوند.
این تحقیق بر روی سلول‌های پوست موش متمرکز شد و همچنین در انسان به‌نام سلول‌های بنیادی ملانوسیت یا McSCs یافت شد. مطالعه جدید یک مسیر بالقوه برای معکوس کردن یا جلوگیری از سفید شدن موی انسان با کمک به سلول‌های گیرکرده برای حرکت دوباره بین محفظه‌های در حال رشد فولیکول مو ارائه می‌دهد.
مایومی ایتو یکی از محققان ارشد این مطالعه، می‌گوید: «از دست دادن عملکرد آفتاب‌پرست‌مانند در سلول‌های بنیادی ملانوسیت می‌تواند مسئول سفید شدن و از دست دادن رنگ مو باشد.»

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی