[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بایدها و نبایدهای مدیریت ورزش فارس ، روزنامه شیراز نوین

وقتی بحث از مدیریت می‌شود ناخودآگاه یاد پنج اصل مهم مدیریت که توسط دانشمندان خارجی و ایرانی تدوین شده است می‌افتیم ولیکن زمانی که به‌صورت تخصصی مدیریت را در قالب ورزش بررسی می‌کنیم شرایط متفاوت شده و دیدگاه‌های مختلفی حاکم می‌شود، چراکه مدیریت ورزش از اصول علمی و شغلی حرفه‌ای نشأت می‌گیرد. بنابراین اولین بایدهای مدیریت ورزش، داشتن شرایط احراز شغل مورد نظر می‌باشد. 
استانی به پهناوری فارس با داشتن ورزشکاران و قهرمانان جهانی و المپیکی در رشته‌های مختلف نیاز به یک مدیر ورزشی حرفه ‌ی در سطح علمی و شغلی دارد که بتوانند با نوآوری و ایجاد تعامل با عوامل و شاغلان حوزه ورزش، چرخ ورزش استان را در سمت پیشرفت و توسعه به حرکت درآورد. 
عدم استفاده از مدیران بدون رزومه ورزشی  و مدرک علمی مرتبط یکی از نبایدهای شرایط احراز پست مدیرکلی است، چراکه دوران آزمون و خطا به‌سرآمده و به‌کارگیری مدیران این‌چنینی باعث تلف کردن وقت ورزشکاران و اتلاف منابع بیت‌المال می‌گردد.
 واقعیت امر این است که مدیریت ورزش متفاوت با دیگر مدیریت‌های ستادی تعریف شده است و شخص سکاندار این منصب در استان  پهناور فارس،  کسی می‌تواند باشد که علاوه بر داشتن شرایط اصلی، مدیریت همه حوزه‌های ورزشی مانند تجهیزات، هتل و اماکن ویژه جلسات، باشگاه‌های خصوصی و عمومی، آمادگی جسمانی و راکتی، تجارت، ورزش حرفه‌ای و ورزش دانشکده‌ها و آموزشگاه‌ها را بداند و با ایجاد تعامل با شاغلان حوزه ورزشی مانند هیئت های ورزشی که هیچ‌گونه رابطه استخدامی با وزارت ورزش را ندارند، بتواند به رشد و توسعه ورزشی در ابعاد مختلف از جمله ایجاد فضاهای ورزشی، قهرمان‌پروری و استعدادیابی و.... عمل نماید.
همچنین این نکته حائز اهمیت است که آنچه موجب ایجاد تغییر و تحول می‌گردد این است که براساس یک تفکر فراجناحی ابتدا شخص مدیر را بر اساس یک فرایند علمی که در قوانین سازمان امور استخدامی کشوری نیز بیان شده است، تعیین و منصوب گردد و سپس به او فرصت داده شود تا با فراغ بال و با استفاده از تجربیات اجرایی و علمی خود و ایجاد تعامل با افراد صاحب‌نظر بتواند به وظایف محوله اقدام نماید. 
در نهایت باید این نکته را هشدار داد که تغییرات مدیریتی در زمان‌های کم که به‌تازگی در استان فارس شاهد آن هستیم، هیچ تأثیر مثبتی بر آینده ورزش استان نخواهد گذاشت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی