[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شیراز پرچم‌دار دیپلماسی شهری، روزنامه شیراز نوین

نخستین نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز به‌ مناسبت روز و هفته شیراز و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشکده مطالعات خارجی در دانشگاه هانکوک سئول آغازبه‌کار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نخستین نمایشگاه عکس جاذبه‌های این کلان‌شهر به ‌مناسبت روز و هفته شیراز در دانشگاه هانکوک کره جنوبی آغازبه‌کار کرد.
این نمایشگاه به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه هانکوک کره جنوبی افتتاح شد. در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه هانکوک و همچنین علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ، تاریخ و تمدن کشورمان در سالن کتابخانه دانشکده مطالعات و زبان‌های خارجی دانشگاه هانکوک برگزار شد، سعید کوزه‌چی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول همراه با کارشناس دیپلماسی عمومی سفارت کشورمان و پروفسور یو دال سونگ رئیس گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه هانکوک و جمعی از اصحاب رسانه‌های گروهی کره‌ای و انگلیسی‌زبان شرکت داشتند. شهردار کلان‌شهر شیراز در پیام تصویری در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی، پیام صلح و دوستی شهروندان فرهیخته شیراز را به مردم کره جنوبی ابلاغ کرد. محمدحسن اسدی با پاسداشت «هفته شیراز» گفت: ۱۵ اردیبهشت روز میانه فصل بهار که «شیراز در اوج زیبایی است»، به‌عنوان روز شیراز نام‌گذاری شده است. اسدی با اشاره به پیشینه تاریخی جمهوری اسلامی و کره جنوبی به‌عنوان میراث‌داران تمدن‌‌هایی کهن در قاره آسیا، تصریح کرد: این پشتوانه تاریخی و فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز پیوند بیشتر بین دو ملت و بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت عظیم برای تعامل و دوستی باشد. او خاطرنشان کرد: شیراز همواره به‌ همان اندازه که به میراث‌فرهنگی و تاریخی ارزشمند و شکوهمند خود می‌بالد، به مردم خون‌گرم و مهمان‌نوازش افتخار می‌کند. اسدی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه سلسله‌جنبان رخدادهای متنوع فرهنگی و همکاری‌های گسترده دوجانبه در آینده نزدیک و عامل پیوند بیشتر بین دو ملت باشد. شهردار کلان‌شهر شیراز با اظهار اینکه باعث افتخار خواهد بود اگر این رویداد، برای سفر شما به شیراز الهام‌بخش و شورآفرین باشد، گفت: تا آن زمان شهر راز چشم‌انتظار راویان جدید رازهای کهنش خواهد بود. سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول نیز در این آیین طی سخنانی با تبریک برپایی این نمایشگاه، انتخاب روز شیراز در تاریخ ۱۵ اردیبهشت (۵ مه) را یکی از تصمیم‌های خردمندانه دانست.
سعید کوزه‌چی اظهار کرد: شهر تاریخی شیراز که قرن‌ها فرهنگ را با خود به‌همراه داشته است، همواره در زمینه علم، ادب، شعر و هنر سرآمد بوده و شعرا، دانشمندان و شخصیت‌های بزرگی نظیر حافظ و سعدی دو تن از معروف‌ترین شاعران ایرانی، کریم‌خان زند، ملاصدرا و ده‌ها اندیشمند دیگر را در دامان خود پرورش داده است. رئیس گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه هانکوک نیز با اظهار خرسندی از افتتاح نمایشگاه شیراز در این دانشگاه، این اقدام فرهنگی را گامی مهم در راستای شناساندن تاریخ و فرهنگ ایران و به‌ویژه شهر شیراز به مردم کره جنوبی قلمداد کرد. یو دال سونگ ابراز امیدواری کرد که از طریق برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، بتوان اقدامات بیشتری در جهت ارتقای این روابط و همچنین درک تاریخ و فرهنگ دو کشور از یکدیگر، انجام داد. رئیس کتابخانه دانشگاه مطالعات و زبان‌های خارجی دانشگاه هانکوک نیز در این آیین با تبریک افتتاح نمایشگاه شیراز گفت: شیراز، شهر فرهنگ و هنر و ادب است و در سرتاسر آن می‌توان پیوند تاریخ، فرهنگ و هنر را به تماشا نشست. جو هی مون افزود: شیراز، تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و در ماه مه ‌حال و هوایی بهشتی به خود می‌گیرد. بنا بر این گزارش، نمایشگاه عکس جاذبه‌های شهر شیراز به مدت یک هفته از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به همت اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز در دانشگاه هانکوک سئول برپا خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی