[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جشنواره امتنان تقدیم نارنجی‌پوشان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
در سی‌و‌چهارمین جشنواره امتنان کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه، از سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز به‌عنوان کمیته برتر حفاظت فنی و بهداشت کار استان فارس تجلیل شد. در همین زمینه به مناسبت روز جهانی کار و کارگر مراسمی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان‌شهر شیراز، جمعی از مدیران و مسئولان شهرداری با حضور شماری از کارگران زحمت‌کش و خدوم مدیریت شهری با همراهی اصحاب رسانه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار گردید.
 ضیافتی شایسته برای پاکبانان
شهردار شیراز با اشاره به اینکه حدود ۶هزار نفر به‌عنوان کارگر مشغول به فعالیت در شهرداری این کلان‌شهر هستند، اظهار کرد: ۲۱ اسفندماه هر سال به نام پاکبان نام‌گذاری شده که سال گذشته به همین مناسبت مراسمی را به جهت تجلیل از این قشر زحمت‌کش برپا کردیم. محمدحسن اسدی گفت: لایحه‌ای تحت‌عنوان نام‌گذاری روز باغبان به شورای اسلامی شهر تقدیم شده که در صورت صلاحدید و تصویب، یک روز در تقویم شهرداری برای تقدیر از باغبانان و همکاران خدوم حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری مشخص خواهد شد. وی با تبریک فرارسیدن روز کارگر، بیان داشت: همواره سعی خود را در مدیریت شهری، تلاش برای بهبود رفاه و معیشت این قشر بی‌ادعا قرار داده و خواهیم داد. رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگران پسماند و پاکبانان تقدیر کرد. مسعود زارعی با بیان اینکه نقش کارگران و پاکبانان در ارتقای چشم‌انداز شهری و بهبود سرانه سلامت جامعه پراهمیت است، اظهار داشت: در کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر همواره توجه ویژه‌ای به حل مشکلات آنان خواهیم داشت. غلامرضا غلامی معاون خدمات شهری شهرداری شیراز، حضور در آیین قدردانی از کارگران و پاکبانان را افتخاری بزرگ برشمرد و اظهار داشت: امروزه سهم عمده‌ای از جایگاه ارزنده شهر شیراز، مدیون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگران و نیروهای اجرایی در بخش‌های مختلف است.
 تبیین فرایند پسماند با مبانی علمی
روح‌الله خوشبخت، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با بیان اینکه این سازمان به‌عنوان اولین مجموعه در بین کلان‌شهرهای کشور بزرگ‌ترین واحد HSE را با کمک متخصصان در این زمینه تشکیل داده، گفت: با فعالیت‌های انجام‌شده این واحد شاهد کاهش حوادث و بیماری‌های ناشی از کار بین پاکبانان شهرداری شیراز هستیم. خوشبخت با اشاره به اینکه ارزیابی واحد HSE توسط اداره کار و علوم‌پزشکی شیراز انجام شده است، خاطرنشان کرد: عملکرد این واحد در سنوات گذشته باعث شده نشانی به نام نشان ملی سلامت توسط وزیر بهداشت به روح‌الله خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اهدا گردد. روح‌الله خوشبخت اظهار کرد: این تقدیر همزمان با هفته کار و کارگر با حضور علی‌حسین رعیتی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، مجید انصاری نماینده مردم شهرستان ممسنی در مجلس شورای اسلامی و تشکل‎های کارگری استان انجام شد. وی عنوان کرد: از اقدامات مهم کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار سازمان می‌توان به کاهش حوادث و بیماری‌های ناشی از کار نسبت به سنوات گذشته، انجام پروژه‌های تحقیقاتی با اداره‌کل کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در جهت کاهش حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، استقرار تیم‌های مدیریت ایمنی و بهداشت کار، به‌کارگیری کارشناسان متخصص در زمینه HSE و اجرای دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های ایمنی و بهداشت کار نام برد.
 معاینه‌های دوره‌ای برای پاکبانان
او با بیان اینکه یکی از پارامترهای این نشان ارائه خدمات ایمنی و بهداشت به کارکنان مجموعه تحت‌پوشش است، تصریح کرد: کارکنان پاکبان سازمان با توجه به معاینه‌های دوره‌ای با همکاری شرکت‌های طرف قرارداد و تجهیزات فردی و آموزش‌های ایمنی و بهداشت که برای آنها انجام می‌شود، ارزیابی می‌گردند؛ اولویت‌هایی که منجر به کاهش حوادث و بیمارهای ناشی از کار برای پاکبان‌ها شده است. خوشبخت با اشاره به جلسه چند روز قبل در استانداری با حضور مدیر روابط کار وزرات کار و رفاه اجتماعی، استاندار فارس و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: همزمان با هفته کار و کارگر و سی‌وچهارمین جشنواره امتنان کارگران که از گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه فارس تجلیل شد، در بخش تجلیل از کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار از سازمان مدیریت پسماند شهرداری و روح‌الله خوشبخت به‌عنوان ریاست این سازمان تجلیل شد. خوشبخت با بیان اینکه این کمیته در استان فارس به‌عنوان کمیته برتر انتخاب شد، خاطرنشان کرد: کار کمیته این است که مصوباتی را تهیه می‌کند و با نظارت ریاست سازمان در راستای سلامت کارگران این مصوبات تهیه و تصویب و اجرایی می‌شود.
 طرحی نو در پسماند برای ایمنی و حفاظت
او با اشاره به انداختن طرحی نو در سازمان پسماند برای ایمنی و حفاظت کارگران عنوان کرد: کمیته حفاظت و ایمنی جزو قوانین اداره کار و ماده 93 قانون کار است و سازمان این طرح را اجرایی کرده که نشان می‌دهد این سازمان در کنار اجرای حساسیت در بخش حقوق و سازمان که با جدیت دنبال می‌کند، ایمنی و بهداشت را جزو دیون کارگر می‌داند و با راه‌اندازی این کمیته کارگری که با سختی و مشقت کار خود را انجام می‌دهد، حداقل یک سری ابزارهای ایمنی و بهداشت شامل آن می‌گردد. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز همچنین ضمن گرامیداشت یازدهم اردیبهشت‌ماه روز کار و کارگر و یاد و خاطره استاد شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم، برای تمام معلمان و کارگران زحمت‌کش آرزوی سلامتی و توفیق نمود. خوشبخت افزود: پاکبانان را می‌توان از زحمت‌کش‌ترین افراد جامعه دانست؛ کسانی که با کمترین توقع بیشترین خدمت را بدون هیچ چشمداشتی به شهروندان می‌دهند و این سازمان تمام موفقیت‌های خود را مرهون تلاش‌های پاکبانان عزیز می‌داند. این عزیزان ساعاتی قبل از طلوع خورشید شروع به کار می‌کنند، تا صبح که شهروندان فعالیتشان را شروع می‌کنند، با شهری پاکیزه مواجه شوند. وی اظهار داشت: کارگران باید قدر خود را بدانند و جامعه نیز با تمام وجود به آنها افتخار می‌کند؛ چراکه زیبایی و پاکیزگی شهر مدیون تلاش شبانه‌روزی پاکبانان مخلص و زحمت‌کش می‌باشد و رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری به‌خصوص در زمینه نظافت و جمع‌آوری پسماند در سطح شهر موردقبول است و این سازمان تمام تلاش خود را در نحوه خدمات‌رسانی مطلوب‌تر انجام می‌دهد.
 کسب تندیس ملی مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی اجتماعی برای سلامت
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز در یکصدوسیزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به ‌مناسبت ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌‌ماه، روزهای جهانی کار و کارگر و معلم، از مدیرکل و معاونان آموزش ‌و پرورش فارس و همچنین جمعی از کارگران شاغل در شهرداری تجلیل به ‌عمل آورد. در ادامه مراسم، از ۱۱ نفر از کارگران نمونه شهرداری در حوزه‌های فضای سبز و پسماند در سطح مناطق یازده‌گانه با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورا و مدیران شهرداری تجلیل به عمل آمد. گفتنی است نشان «تندیس ملی مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی برای سلامت» و تندیس ملی «مسئولیت‌پذیری در محور پاسخ‌گویی» از بین 400 نهاد دولتی و غیردولتی که رقابت کردند، توسط مدیریت سازمان پسماند شهرداری شیراز کسب شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی