[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

استقبال از بی‌سابقه‌ترین ۳ هفته پایانی لیگ، روزنامه شیراز نوین

3 هفته آخر لیگ در نهایت حساسیت برگزار خواهد شد. این رقابت نزدیک در تاریخ لیگ برتر بی‌نظیر بوده است. به گزارش فوتبال 360، بیست‌ودومین دوره لیگ برتر در حالی به هفته‌های پایانی خود رسیده که شرایطی بی‌سابقه‌ای در این فصل حکم‌فرماست. رقابت نزدیک 3 تیم در فاصله 3 هفته به اتمام لیگ اتفاق بی‌سابقه‌ای نیست ولی حضور 3 مدعی با این میزان امتیاز بی‌سابقه است.
لیگ 22 تنها مشابه 2 دوره لیگ
در پایان هفته بیست‌وهفتم، پرسپولیس تیم اول جدول تنها 2 امتیاز بیشتر از تیم سوم دارد و این 3 تیم در پایان هفته ممکن است بین رتبه‌های اول تا سوم جابه‌جا شوند. در ادوار قبلی در دوره‌هایی مثل لیگ چهاردهم و پانزدهم، 3 تیم در کورس قهرمانی بودند ولی اختلاف امتیاز تیم اول و سوم بیش از 2 امتیاز بود.
یکی از هیجان‌انگیزترین کورس‌های قهرمانی در لیگ سیزدهم بود؛ در آن دوره فولاد به همراه پرسپولیس با 51 امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار داشتند و استقلال با 49 امتیاز سوم بود و فولاد و پرسپولیس در پایان فصل جایگاه خود را حفظ کردند و استقلال پنجم شد. لیگ ششم هم یکی از دوره‌های جذاب لیگ برتر بود. در آن فصل، استقلال در هفته بیست‌وهفتم با 51 امتیاز صدرنشین بود و سایپا و استقلال اهواز با 49 امتیاز دوم و سوم بودند. استقلال در 3 بازی آخر فقط یک امتیاز گرفت و در انتهای فصل، سایپا و استقلال اهواز یک رتبه صعود کردند و استقلال چهارم شد و پرسپولیس بالاتر از استقلال قرار گرفت. 
3 تیم در حد قهرمانی
آنچه که لیگ این فصل را جذاب‌تر از همیشه می‌کند علاوه بر فاصله نزدیک در صدر جدول، رقابت 3 تیم در سطح بسیار بالاست و این نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر است که در این مقطع از فصل 3 تیم میانگین امتیاز بالای 2 امتیاز در هر بازی دارند. در این فصل در شرایطی 3 تیم در هفته بیست‌وهفتم حداقل 55 امتیاز دارند که در 21 دوره قبلی تنها 11 تیم تا این هفته از لیگ 55 امتیاز یا بیشتر داشتند و از این 11 تیم، 10 تیم به قهرمانی رسیدند.
پرسپولیس با 57 امتیاز، صدرنشین لیگ است و تنها 5 تیم در تاریخ لیگ برتر، عملکردی بهتر از پرسپولیس در فاصله 3 هفته به پایان لیگ داشته‌اند. هر تیمی که تا هفته بیست‌وهفتم، این میزان امتیاز داشته به‌طور حتم به قهرمانی رسیده است. پرسپولیس در حالی باید 3 هفته پایانی را در نهایت حساسیت دنبال کند که از 5 تیمی حداقل 57 امتیاز داشتند، 4 تیم در فاصله 3 هفته به پایان لیگ به قهرمانی رسیده بودند و 3 هفته آخر برای آنها تشریفاتی شده بود.
هجدهمین دوره لیگ برتر تنها دوره‌ای است که بیش از یک تیم در این مقطع از فصل میانگین امتیاز بالای 2 امتیاز در هر بازی داشته است و سپاهان آن فصل تنها تیم از 11 تیم بالای 2 امتیاز در هر بازی است که با 56 امتیاز قهرمان نشد و سپاهان هم در این دوره این میزان امتیاز دارد. تمام تیم‌های 55 امتیازی ادوار گذشته به قهرمانی دست یافتند. با این اوصاف تیم‌هایی در این دوره مقام دوم و سوم را کسب می‌کنند که اگر در ادوار قبلی چنین نمایشی داشتند در 20 دوره از 21 دوره به قهرمانی می‌رسیدند و در بدترین شرایط به نایب قهرمانی می‌رسیدند.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی