[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

شهردار شیراز: احیای بافت تاریخی شیراز عزم ملی می‌خواهد، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز با بیان اینکه احیا و بازآفرینی بافت ۳۶۵هکتاری تاریخی شیراز نیازمند عزمی ملی است، گفت: باید در بافت تاریخی شرایطی را مهیا کنیم تا زندگی در آن جریان داشته باشد و مردم به این بافت برگردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز،‌ رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیریت شهری و جمعی از مدیران استانی، از بافت تاریخی شیراز بازدید کردند.
حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در این راستا به سؤالی که روح‌الله نجابت نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان از وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به بافت تاریخی داشت، اشاره و بر اهمیت رسیدگی به این بافت تأکید و تصریح کرد: در هفته آتی مسائل مطرح‌شده را در مجلس عنوان می‌کنیم و جمع‌بندی لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم قدمی برای مردم شریف شیراز برداریم. 
شهردار شیراز نیز در این بازدید اظهار کرد: باید در بافت تاریخی شرایطی را مهیا کنیم تا زندگی در آن جریان داشته باشد و مردم به این بافت برگردند. محمدحسن اسدی که به تعامل ارزنده مسئولان استانی و مدیریت شهری اشاره داشت، تصریح کرد: امروز بهترین فرصت است تا با همیاری که وجود دارد، این بافت را احیا کنیم.
به اعتقاد این مدیر ارشد کلان‌شهر شیراز، احیا و بازآفرینی بافت ۳۶۵هکتاری تاریخی شیراز نیازمند عزمی ملی است و‌ شهرداری در این راستا اعتباری به مبلغ هزارمیلیارد تومان قرار داده است.
شهردار منطقه تاریخی شیراز نیز در این بازدید اقداماتی را که برای احیا و بازآفرینی بافت تاریخی انجام شده، تشریح کرد.
علی مصلی‌نژاد همچنین به مراوداتی که با شهرهایی که بافت تاریخی دارند، اشاره کرد. او با بیان اینکه هدف اصلی از احیای این بافت، مردم همین منطقه هستند، گفت: ما مردمان ارزشمندی در این بافت داشته‌ایم و این بافت بستر رویدادهای مهمی بوده است.
به گفته شهردار منطقه تاریخی شهرداری شیراز، کسب درآمد در این بافت اولویت نیست و مدیریت شهری برای احیای این بافت هزینه می‌کند. مصلی‌نژاد با اشاره به کاهش بزهکاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی در این بافت به‌ دلیل فعالیت‌های انجام‌شده شهرداری با مشارکت دیگر دستگاه‌ها گفت: هرجا کار شود، آسیب اجتماعی کم و محو می‌شود. او‌ تصریح کرد: کل ۳۶۵ هکتار بافت قدیم شیراز نیاز به عزم ملی و تفویض اختیار دارد که احیا و بازآفرینی شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی