[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۱۳
  • دوره جدید

کوکوی کدو سبز، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 25 دقیقه
 زمان پخت: 25 دقیقه
 
 مواد لازم برای 12 عدد
کدو سبز متوسط: 3 عدد
پیاز کوچک: 1 عدد
سیر کوچک خرد شده: 1 عدد
تخم مرغ بزرگ: 1 عدد
آرد گندم: یک دوم پیمانه
کرفس خرد شده: یک دوم پیمانه
نمک: 1 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: به میزان لازم
ماست یونانی: برای سرو

اگر به دنبال غذای خوشمزه با کدو سبز هستید، جای درستی آمده‌اید! کوکوی کدو سبز رژیمی ‌یکی از این غذاهاست که به روشی ساده و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. البته اگر رژیم یا محدودیت غذایی ندارید، می‌توانید انواع دیگر کوکو یا کتلت کدو سبز را تهیه کنید. چند نوع کوکوی کدو سبز خوشمزه می‌توان تهیه کرد؛ مثل کوکو کدو سبز ساده، کوکوی کدو سبز مخصوص، کوکوی کدو سبز با پنیر و کوکو کدو سبز رشته‌ای. کوکوی کدو سبز رژیمی‌که قصد داریم آن را به شما عزیزان همراه آموزش دهیم با کرفس تهیه می‌شود. اما می‌توانید مواد این کوکو را به دلخواه تغییر دهید. کوکوی کدو سبز در فر تهیه می‌شود که سالم‌تر و رژیمی ‌است ولی اگر به فر دسترسی ندارید، می‌توانید آن‌ها را در روغن سرخ کنید. کوکوی کدو سبز رژیمی ‌را با انواع سالاد یا ماست سرو کنید و لذت ببرید. نوش جان!

 طرز تهیه
 مرحله اول:
کدو سبزها را بشویید و قطعه قطعه کرده و در یک غذاساز بریزید. کدو سبزها را به کمک غذاساز خرد و ریز کنید. روی کدوها نمک بپاشید و آن‌ها را 10 دقیقه در صافی و روی سینک بگذارید تا آب کدو خارج شود. اگر غذاساز ندارید، می‌توانید به وسیله رنده کدو‌ها را ریز کنید.
 مرحله دوم:
در همین حین، پیاز و سیر را بشویید و خرد کنید و در یک کاسه متوسط بریزید. سپس تخم مرغ را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. می‌توانید برای این کار از غذاساز هم استفاده کنید.
 مرحله سوم:
با کمک دستانتان کدو سبز را خوب فشار دهید تا تمام آب آن گرفته شود. این کار را برای چند دقیقه ادامه دهید. برای خشک کردن کدوها می‌توانید از پارچه تمیز هم استفاده کنید.
 مرحله چهارم:
در یک کاسه، تمام مواد کوکو به همراه آرد، کرفس، نمک و فلفل را به کدو اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.
 مرحله پنجم:
فر را روشن کنید و روی 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و یا آن را چرب نمایید. با یک اسکوپ ساز بزرگ از خمیر کوکوی کدو سبز بردارید و در سینی فر قرار دهید. می‌توانید با یک قاشق غذاخوری به کوکو‌ها شکل دهید. این کار را برای تمام مواد کوکو تکرار کنید.
 مرحله آخر:
به مدت 10 تا 12 دقیقه کوکوها را بپزید. سپس درب فر را باز کنید و آن‌ها را برگردانید و دوباره 10 تا 12 دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا بپزند. کوکوی کدو سبز رژیمی‌ را از فر خارج و به صورت داغ یا سرد با ماست یونانی سرو کنید.

 نکات کلیدی
 این کوکو را می‌توانید در ظرف در بسته به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگه‌داری کنید.
 اگر می‌خواهید کوکوی کدو سبز رژیمی ‌را برای بیش از 3 نفر سرو کنید، مقدار مواد گفته شده در دستور را دو برابر کنید.
 این مواد حدوداً 12 عدد کوکو به شما خواهد داد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی