[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز: اعلام پایان کرونا در جهان به معنی پایان همه‌گیری نیست، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، ادامه هوشیاری مردم و مجموعه دانشگاه را لازمه مدیریت اثربخش بیماری کووید ۱۹ دانست. 
به گزارش روابط‌عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در نشست صبح دیروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر خروج کرونا از شرایط اضطراری بهداشتی درمورد بیماری کرونا گفت: این اعلام سازمان جهانی بهداشت، نشان‌دهنده پایان همه‌گیری این بیماری در جهان نیست. او با تأکید بر اینکه همچنان رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است، از برنامه‌ریزی مجموعه سلامت استان برای انجام اقدامات لازم در زمینه نظارت و رصد روند ابتلا به این بیماری خبر داد. دکتر حسینی همچنین بر اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گروه‌های در معرض خطر و محیط‌های با احتمال آلودگی بالا تأکید کرد و از مردم خواست از عادی‌انگاری شرایط تا اعلام نظر کمیته علمی کشور، پرهیز کنند. 
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، نرخ مرگ‌ومیر بر اثر کرونا از نقطه اوج خود با بیش از ۱۰۰هزار نفر تلفات هفتگی در ژانویه ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) به بیش از سه‌هزار و پانصد نفر در هفته منتهی به ۲۴ آوریل ۲۰۲۳ (ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲) رسیده است.
دکتر «عباس رضاییان‌زاده» ادامه داد: بر اساس آمارها شمار مبتلایان به این بیماری در دنیا به بیش از ۶۸۰میلیون نفر رسیده و بیش از شش‌میلیون و ۸۰۰هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری نیز ثبت شده است. او اضافه کرد: پایان وضعیت اضطراری کرونا در شرایطی از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌‌شود که بعضی از کشورها پیش‌‌تر چنین پایانی را در سطح ملی اعلام کرده بودند و بی‌شک خروج از این وضعیت اضطراری، در هر کشوری به‌صورت مستقل نیاز به تفسیر دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی