[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۵۴۸
  • دوره جدید

در ماه رمضان از برنامه غذایی صحیحی پیروی کنید، روزنامه شیراز نوین

کارشناس مسئول نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیروی از برنامه غذایی صحیح اهمیت ویژه و زیادی دارد.
به گزارش بهداشت نیوز، آیدا غفاری بیان کرد: پیروی از یک برنامه‌ غذایی صحیح در ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تا هم بتوان، عادات غذایی غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوی این ماه بهره برد.
وی افزود: در فاصله افطار تا سحر آب مصرف کنید، کم آبی و خشکی بدن باعث یبوست و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.
وی تأکید کرد: برای کاهش احساس تشنگی، از لیموترش، کاهو و خیار در وعده سحر استفاده کنید.
غفاری در ادامه خاطرنشان کرد: اگر سحری نخورید، در طول روز و از ساعت ۱۱ صبح به بعد دچار افت قند خون، کاهش تمرکز و افت توان کاری خواهید شد.
وی توصیه کرد: از انواع نان و ‌غلات سبوس‌دار مصرف کنید، مصرف سبوس علاوه بر جلوگیری از یبوست، در جلوگیری از اضافه وزن و بیماری‌های گوارشی مثل سرطان کولون مؤثر است.
وی افزود: مصـرف مقـادیر‌ کـافی‌ گـروه سـبزی‌هـا و میـوه‌هـا در ایـام روزه ضروری است.
وی در پایان اضافه کرد: شیر و لبنیات علاوه بـر تـأمین‌ کلسـیم ‌و فسـفر و بخشـی‌ از پــروتئین‌، ویتــامین‌‌هــای‌ گــروه B بـه‌ خصــوص ویتــامین‌ B2 و B12 را کــه‌ بــه‌ تقویــت‌ سیســتم‌ ایمنــی‌ بــدن کمــک‌ مــی‌کنند، تأمین‌ می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی