[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تحویل ۲۵۵۰ سامانه برق خورشیدی به عشایر فارس ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: به‌منظور روشنایی سیاه‌چادرهای عشایری، تعداد 2550 سامانه خورشیدی با اعتبار بیش از 344میلیارد ریال در سال جاری به عشایر غیور این استان تحویل داده خواهد شد.
حمیدرضا کریمی‌فرد، اعتبار هزینه‌شده برای این تعداد سامانه تحویل‌شده را بیش از 344میلیارد ریال اعلام نمود و یادآور شد: به‌طور تقریبی، ۹۰ درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و ۱۰ درصد توسط خانوار متقاضی عشایری تأمین می‌شود. 
 این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 450 سامانه خورشیدی قابل‌حمل به عشایر در محدوده ۲7 شهرستان تحت‌مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تحویل گردیده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح در سال 1399 تاکنون 2450 سامانه خورشیدی به خانوارهای عشایری تحویل داده شده است.
کریمی‌فرد یادآور شد: سامانه‌های خورشیدی که به عشایر ارائه می‌شود، شامل یک عدد پنل خورشیدی ۱۰۰ وات، پنج مجموعه لامپ به‌همراه کابل‌های ارتباطی، شارژر برق شهر و کیف دستگاه و پنل است و هر خانوار عشایری با دراختیارداشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل‌حمل می‌تواند به‌راحتی برق موردنیاز خود را برای روشن‌کردن چهار لامپ کم‌مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تأمین کند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، آثار محیط‌زیستی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: امید است با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی