[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۵۵۱
  • دوره جدید

سوپ مرغ و سبزیجات، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه
 زمان پخت: 40 دقیقه
 
 مواد لازم برای 2 نفر
هویج خرد شده: 5 عدد
پیازچه خرد شده: 3 عدد
فلفل سبز خرد شده: 1 عدد
کرفس خرد شده: 1 پیمانه
قارچ خرد شده: 1 پیمانه
آب: 5 پیمانه 
سینه مرغ: 1 عدد
روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
جو پرک: 5 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم

یکی از انواع سوپ رژیمی ‌خوشمزه، سوپ سبزیجات و مرغ است. تهیه کردن و خوردن سوپ مخصوصاً در فصول سرد سال خیلی می‌چسبد. همچنین این سوپ رژیمی ‌برای کاهش وزن یک گزینه ایدئال است و به خاطر مواد مقوی و عالی به کار برده شده در این سوپ رژیمی، سوخت و ساز بدنتان بالا می‌رود. علاوه بر کم کالری بودن، ویتامین‌های مورد نیازتان را تأمین می‌کند. اگر به دنبال یک سوپ رژیمی ‌چربی سوز هستید، این سوپ سبزیجات خوشمزه را فراموش نکنید. با خوردن این سبزیجات مفید، تا ساعت‌ها احساس سیری خواهید کرد و چربی‌های مضر بدنتان به مرور زمان از بین خواهند رفت.
پیدا کردن غذاهای رژیمی‌که باب میل و ذائقه‌تان باشد، کار آسانی نیست. به علاوه سوپ رژیمی ‌خوشمزه کم پیدا می‌شود؛ به همین دلیل ما انواعی از سوپ رژیمی ‌ساده اما مقوی و خوش طعم را مانند سوپ رژیمی‌ جو و سوپ رژیمی‌کلم برای شما مخاطبان عزیز آموزش داده‌ایم که به راحتی از بین آن‌ها انتخاب کنید و به رژیم غذایی‌تان تنوع ببخشید. با ایران کوک لیستی از انواع غذاهای رژیمی ‌و کم کالری در اختیار دارید که هر روز می‌تواند نوبت امتحان کردن یکی از آن‌ها باشد! امروز نوبت سوپ مرغ و سبزیجات است. امیدواریم لذت ببرید!
 طرز تهیه
 مرحله اول:
پنج پیمانه آب را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید.
 مرحله دوم:
سبزیجات را به خوبی بشویید و تمیز کنید و بعد به اندازه دلخواه خرد کنید. سپس در یک قابلمه دیگر؛ قارچ، پیازچه، فلفل سبز، هویج و کرفس را درون کمی ‌روغن زیتون تفت دهید تا کمی ‌نرم شوند و بوی خامی ‌آن‌ها گرفته شود.
 مرحله سوم:
سپس سبزیجاتی که تفت دادید را به همراه جو پرک و سینه مرغ خرد شده داخل آب در حال جوش بریزید و سپس نمک و فلفل اضافه کنید. حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید تمام مواد پخته شوند و آب غذا به یک سوم برسد.
 مرحله چهارم:
سبزیجات را به اندازه‌ای بپزید که تنها نرم شوند ولی بافت خودشان را از دست ندهند. پس از پخت سوپ را داخل کاسه‌ای بریزید و با مقداری سبزی تازه مانند اسفناج و … تزئین و سرو کنید (می‌توانید این سوپ را در 2 - 3 وعده مصرف کنید).

 نکات کلیدی
 در تهیه این سوپ در صورت تمایل برای طعم دهی بیشتر می‌توانید از آب مرغ هم استفاده کنید.
 اگر سبزیجاتی از این سوپ را دوست ندارید می‌توانید آن را از دستور حذف کنید اما بهتر است همه سبزیجات را مصرف کنید و خود را از خواص آن‌ها محروم نکنید.
 این سوپ نه فقط برای رژیم لاغری بلکه برای سرماخوردگی هم خیلی مفید است. پس آن را در روزهای سخت سرماخوردگی فراموش نکنید.
 اگر گیاه‌خوار هستید می‌توانید این سوپ را بدون مرغ تهیه کنید و از طعم و فواید سبزیجات سوپ سبزیجات نهایت استفاده را ببرید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی