[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

سری جدید «شکرستان» در راه است، روزنامه شیراز نوین

سری دهم از مجموعه انیمیشن «شکرستان» در قالب ۵۲ قسمت با موضوعاتی مرتبط با عناوین روز جامعه تولید و پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی صداوسیما، حسین محمودی، مدیر گروه «شکرستان» در این زمینه گفت: سری جدید این انیمیشن برگرفته از شعار سال بوده و حول ‌محور رونق گردشگری، مصرف انرژی و مهار تورم می‌چرخد.
مجموعه «شکرستان»، نوروز امسال روی آنتن رفت. حسین محمودی، مدیر گروه «شکرستان» گفت: سریال «شکرستان» که در نوروز ۱۴۰۲ روی آنتن رفت با تکنیک کات‌اوت ارائه شد و از آنجا که نوروز هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بوده، موضوعات این دوره شکرستان حول‌ محور مسائل اجتماعی شهروندی، محیط‌ زیست، سلامت، مسئولیت‌پذیری و همچنین اشتغال‌زایی و موضوعات دیگر به تصویر کشیده شد. هر یک از مضامین مد نظر قرارگرفته براساس قصه و داستانی با زبانی طنز به انتقال پیام‌های فرهنگی پرداخت.
او همچنین بیان کرد: در مجموعه انیمیشن «شکرستان» که ایام نوروز ۱۴۰۲ روی آنتن رفت کاراکتر جدیدی اضافه نکردیم و از ظرفیت‌ شخصیت‌های گذشته برای بیان قصه استفاده شد. در این مجموعه، شش فضا براساس داستان‌ها و قصه‌های گذشته وجود دارد که به بیان بهتر مفاهیم کمک می‌کند و هرکدام از شخصیت‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که برایش قصه تعریف شده، هدف‌گذاری شده است.
محمودی درباره سری جدید «شکرستان» اعلام کرد: هم‌اکنون این مجموعه انیمیشن حدود ۵۰۰ قسمت را پشت‌سر گذاشته و سری جدید آن به‌عنوان سری دهم «شکرستان» در راه است. برای این منظور، نگارش این مجموعه در حال شکل‌گیری بوده و براساس برنامه‌های در نظر گرفته‌شده، چند شخصیت جدید فراخور داستان‌ها و قصه‌ها در کنار سایر شخصیت‌های قدیمی قرار خواهند گرفت.
وی گفت: موضوعاتی که در سری جدید «شکرستان» مدنظر قرار می‌گیرد، برگرفته از شعار سال بوده و حول ‌محور رونق گردشگری، مصرف انرژی، مهار تورم و برخی نکات دیگر به تصویر کشیده خواهد شد که این مهم در کنار زبان طنز و مثبت شکرستان همچنین بهره‌برداری از ضرب‌المثل‌ها و ادبیات قدیمی انجام می‌شود.
مدیر گروه «شکرستان» خاطرنشان کرد: «شکرستان» از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های سریالی ایرانی محسوب می‌شود که بر پایه ظرفیت‌های هنر ایرانی بنا نهاده شده‌است، سبک قصه‌گویی اصیل ایرانی با شیوه زندگی جامعه امروز ترکیب و در این مجموعه انیمیشن منعکس شده و در نتیجه ویژگی منحصر به‌فردی را برای آن فراهم کرده و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای ساخت پویانمایی را به همراه داشته است. نکته قابل‌ تأمل دیگر اینکه شکرستان در قالب سریال تهیه و تولید شده و روی آنتن می‌رود و در نوع خود در منطقه خاورمیانه قدرتمند عمل کرده است.
محمودی در پایان درباره هدف‌گذاری مجموعه انیمیشن «شکرستان» به‌‌دلیل حضور در جشنواره‌های بین‌المللی تصریح کرد: «شکرستان» در جشنوارهای مختلفی شرکت کرده و توانسته جوایزی را دریافت کند، با این حال تلاش می‌کنیم که کیفیت تولیدات را در حدی قرار دهیم که بتوان در عرصه بین‌الملل توانمندی و استعداد ایرانی را با مفاهیم ارزشمند فرهنگ قدیمی ایرانی پیوند داده و آن را ارائه کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی