[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عرضه کولرهای آبی فاقد علامت استاندارد در استان فارس ممنوع است، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل استاندارد فارس، کولرهای آبی را مشمول استاندارد اجباری دانست و گفت: عرضه این محصول در بازار بدون علامت استاندارد ممنوع است و شهروندان در هنگام خرید به این مسئله مهم توجه داشته باشند.
محمدمهدی رزمجو، روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به آغاز فصل گرما و استفاده گسترده از کولرهای آبی، ضرورت دارد که شهروندان در هنگام خرید این کالا به کد ۱۰رقمی و رتبه انرژی که در پلاک مشخصات دستگاه درج شده، توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: وقوع حوادث برق‌گرفتگی سبب شد که در نسخه جدید از استاندارد کولرهای آبی، شرکت سازنده ملزم به استفاده از کلید قطع دو قطب (فاز و نول) شود.
او اظهار داشت: همچنین مقرر شده که شرکت تولیدکننده از کلید حفاظت جان در مدار الکتریکی کولر استفاده کند تا خطر برق‌گرفتگی به کمترین حد ممکن برسد. مدیرکل استاندارد فارس افزود: شهروندان توجه داشته باشند که نصب و راه‌اندازی کولر را به سرویس‌کارهای مجاز واگذار کنند تا با مشکل مواجه نشوند. 
تابستان شیراز در سال‌های گذشته یادآور کم‌آبی، تنش تأمین آب، گرما و تشنگی بوده است. انگشت اتهام در این ماجرا متوجه کولرهای آبی به‌عنوان دستگاه‌های پرمصرف و کم‌بازده نشانه رفته است. تابستان که از راه می‌رسد، سایه کولرهای آبی پرمصرف و کم‌بازده بیشتر بر پشت‌بام‌های شیراز سنگینی می‌کند. هدررفت آب در تابستان توسط کولرهای آبی معضلی است که معمولاً در تمام شهرها به‌ویژه کلان‌شهرها و مناطق گرم در تابستان به‌فراوانی دیده می‌شود. شهروندان در کلان‌شهر شیراز به دلیل یک عادت و سنت دیرینه و مردم‌پسندبودن استفاده از کولرهای آبی از دیرباز به استفاده از این کولرها روی آورده‌اند؛ هرچند در سازه‌های جدید مسکونی استفاده از کولرهای گازی و اسپیلت هم مرسوم شده، اما همچنان کولرهای آبی نقش اول را روی پشت‌بام خانه‌ها ایفا می‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی