[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

استاندار فارس تأکید کرد: کاهش ضایعات کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، استاندار فارس اصلاح الگوی کشت و الگوی مصرف را از وظایف جهاد کشاورزی دانست و گفت: با حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد زنجیره از تولید به مصرف، می‌توان از ضایعات باغی و کشاورزی جلوگیری کرد.
محمدهادی ایمانیه دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: کارکنان ادارات، مراجعه‌کنندگان را همانند خانواده خود بدانند، برای آنها زمان مناسب اختصاص دهند و برای حل مشکلاتشان راه‌حل عملیاتی پیدا کنند؛ چراکه فرصت خدمت به مردم ماندگار و دائمی نیست و باید آن را مغتنم شمرد.
او ادامه داد: همه مشکلات بنا نیست که به شکل یکجا حل شود؛ باید با همکاری‌های درون‌بخشی و برون‌بخشی و اولویت‌بندی و طبقه مشکلات مردم، درصدد رفع 
آنها برآمد.
استاندار فارس ضمن تأکید بر لزوم تلاش در راستای رفاه و رضایتمندی کارمندان، گفت: مدیران برای رفاه کارمندان زیرمجموعه خود تلاش کنند؛ چراکه تأمین رفاه نسبی پرسنل وظیفه تمام مدیران سازمان‌هاست.
ایمانیه، بهره‌وری و توجه به آن را امری مهم و ضروری دانست و افزود: این موضوع بعضاً در جدول و اعداد و ارقام مانده است و در عمل اتفاقی نیفتاده که باید برای تحقق آن تلاش کرد.
او اظهار کرد: کاهش مصرف آب و کاهش مصرف نهاده و در مقابل آن افزایش تولید محصولات کشاورزی و محصولات دامی نمونه بارزی از بهره‌وری در حوزه جهاد کشاورزی است.
استاندار فارس ادامه داد: حوزه کشاورزی ارتباط مستقیم و مؤثری با معیشت کشاورزان و عموم مردم دارد و لذا برای فراهم‌کردن نیازهای کشاورزان در راستای تولید و تأمین معیشت آنها باید اقدام شود.
ایمانیه همچنین خواستار راه‌اندازی نظام پیشنهادات در سازمان جهاد کشاورزی شد و افزود: با استقرار این نظام می‌توان از نظرات ارزشمند تمام کارکنان و پرسنل استفاده کرد.
او، اصلاح الگوی کشت و الگوی مصرف را از وظایف جهاد کشاورزی دانست و گفت: با حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد زنجیره از تولید به مصرف، می‌توان از ضایعات باغی و کشاورزی جلوگیری کرد.
استاندار فارس با اشاره به نقش مؤثر جهاد کشاورزی در حذف واسطه‌ها و رساندن محصول با قیمت کمتر به مردم افزود: این اقدام در راستای کمک به معیشت مردم انجام می‌شود.
ایمانیه بر لزوم تشکیل شورای مشورتی با استفاده از حضور بازنشستگان، افراد صاحب فکر، باتجربه، امین و دانشمند در سازمان جهاد کشاورزی تأکید کرد و گفت: لازم است یک بار برای همیشه برخی مسائل درگیر با زندگی مردم حل شود؛ لذا به حل مشکلات مزمن‌شده مردم بپردازید.
او، افزایش سطح گلخانه‌های فارس را یکی از دستاوردهای بزرگ این استان دانست و گفت: در کنار خط انتقال آب از خلیج فارس به فارس به فواصل مناسب و به‌منظور ایجاد اشتغال و تولید محصولات گلخانه‌ای، شهرک‌های گلخانه‌ای تأسیس شود.
استاندار فارس گفت: همچنین به‌منظور کاهش استفاده از سموم شیمیایی، با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی از آفت‌کش طبیعی و گیاهی استفاده شود؛ چراکه یکی از عوامل افزایش سرطان و بیماری‌های خودایمنی، سموم 
شیمیایی هستند.
ایمانیه بر لزوم جهش در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سال جاری هم تأکید و تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران، همه امکانات لازم فراهم شود و حمایت‌های کافی از سرمایه‌گذاران به عمل آید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی