سرقت برند ایرانی ، روزنامه شیراز نوین
عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: مطالبه بسیاری از فعالان اقتصادی و اعضای این کمیسیون تدوین الزامات اخلاقی کسب و کارها و برندسازی اخلاقی و به اجرا درآمدن آنها در بنگاههای اقتصادی جهت یکپارچه سازی هویت ملی در روابط بین المللی است. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، صلاح الدین ایزدفر در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار که با حضور اعضای آن به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: اخلاق مداری یکی از پایههای موفقیت کسب و کار است و این در حالی است که اخلاق مداری به معنای عمل کردن مطابق با قواعد و قوانین خاصی است که مورد پذیرش عموم هستند.
وی با بیان اینکه سازمانهای اخلاق مدار همیشه یک گام جلوتر از دیگر سازمانها هستند، افزود: اخلاق مداری و حرفهای بودن برای همه سازمانها و شرکتها ارزش بسیاری دارد؛ لذا بنگاههای تولیدی و اقتصادی با ایجاد فضای ارزش آفرینی معنوی میتوانند ارزش آفرینی اقتصادی را نیز به همراه داشته باشند.
ایزدفر با بیان اینکه در خصوص از دست دادن بازارهای صادراتی از سمت ایران و عدم آگاهی و توجه صادرکنندگان به عوامل بین المللی اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر محصولات ایران با برند و اسم دیگر کشورها به فروش میرسد و این ناشی از عدم اشراف اطلاعاتی و رقم زدن تجربیات منفی توسط برخی از صادرکنندگان در بازارهای هدف بوده که موجب میشود به نتایج اخلاقی و اقتصادی مطلوبی در کشور و در بازارهای بین المللی نرسیم.
وی اضافه کرد: نیاز است با ایجاد تعامل در بین تمامی ارکان و بخشها، تصمیمات و سیاستگذاریها با توجه به همه جوانب اجتماعی و اقتصادی صورت پذیرد. در ادامه این جلسه، صادق پور عضو کمیسیون و از فعالان بخش خصوصی استان نیز با ارائه گزارشی در حوزه اخلاق کسب و کار، گفت: در حال حاضر در مناسبات تجاری بین المللی با توجه به رقابت موجود در سطح جهان در بازارهای هدف شاهد کمرنگ شدن حضور کسب و کارهای ایرانی و محصولات ایرانی هستیم. وی با اشاره به اهمیت برندسازی اخلاقی و برخورد اخلاقی در جوامع بینالمللی ادامه داد: در مواقع بحرانهای اقتصادی، اجتماعی و تحریم، شاهد کمرنگ شدن اخلاق حرفه ای در تعامل بین کارفرما و کارمندان و ارتباط کسب و کارها با مشتریان هستیم.
صادق پور عنوان داشت: در چنین مواقعی اهمیت برندسازی اخلاقی و نقش آن در توسعه کسب و کارها و ایجاد اعتماد برای طرفین خود، شرکای تجاری و مشتریان کسب و کار مشخص میشود.
در ادامه سایر اعضای کمیسیون اخلاق کسب و کار به مباحثی از جمله تفاوت برند تجاری و برند تجاری اخلاقی، تفاوت ارزش ظاهری و باطنی محصول مؤلفههای اخلاق، اعتماد، صداقت و درستی و وفای به عهد نسبت به دیگران، عدالت و مساوات، فضائل شهروندی و خدمت به جامعه، تشخیص درست از نادرست و خوب از بد، مزیت استراتژیک بلندمدت داخلی و خارجی و منابع ارزشهای اخلاقی پرداختند.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین