[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رایزنی برای تقویت گردشگری سلامت ، روزنامه شیراز نوین

در دیدار معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با رئیس مرکز مشاوره در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری کشور عراق، بر لزوم توسعه روابط فارس با کشور عراق در زمینه گردشگری سلامت تأکید شد.
عبدالعالم یاسری رئیس مرکز مشاوره در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری کشور عراق، روز دوشنبه در این دیدار، توسعه روابط عراق با استان فارس را دارای اهمیت ویژه‌ دانست و گفت: عدم آشنایی کافی مردم عراق با استان فارس و شهر شیراز و ضعف تبلیغات در این حوزه از جمله دلایلی است که باعث می‌شود شهروندان و مسافران عراقی به دیگر شهرهای ایران از جمله مشهد و همدان سفر کنند.
وی ادامه داد: همچنین محدود بودن تعداد پروازها از عراق به شیراز و گران‌بودن بلیت، از دیگر مواردی است که مانع سفر شهروندان عراقی به استان فارس و شهر شیراز می‌شود.
یاسری گفت: آمادگی داریم که تمام راهکارها و عواملی که می‌تواند به توسعه روابط با استان‌های مختلف کشور عراق کمک کند را دنبال کنیم.
وی، اقتدار ایران در منطقه و جهان را یک افتخار دانست و افزود: استان فارس از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برخوردار است که جا دارد این ظرفیت‌ها توسط بخش خصوصی در سطح گسترده‌تری تبلیغ و معرفی شود.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس هم در این دیدار گفت: استان فارس در این زمینه و به‌منظور تأمین خدمات موردنیاز شهروندان عراقی در شهر شیراز آمادگی کامل دارد.
محمد فرخ‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار فارس در حوزه‌های مختلف پزشکی، درمانی، گردشگری، صنعت، کشاورزی و انرژی افزود: مجموعه مدیریت ارشد فارس برای برقراری روابط در حوزه‌های مختلف با استان‌های کشور عراق اعلام آمادگی کرد.
وی ادامه داد: شیراز از گذشته دور تاکنون قطب پزشکی ایران بوده و اکنون نیز خدمات ویژه پزشکی در این کلان‌شهر انجام می‌شود.
او اظهار داشت: هم‌اینک بیمارستان پیوند اعضا ابن سینا بالاترین رتبه را در انجام جراحی پیوند کبد موفق در جهان به خود اختصاص داده است.
وی افزود: به‌رغم نزدیکی فارس به خوزستان و امکان دسترسی شهروندان عراقی به استان فارس از مسیر خوزستان، اما روابط فارس با عراق در حوزه گردشگری سلامت چندان مطلوب نیست و لذا آمادگی داریم که این روابط را گسترش داده و تقویت کنیم.
معاون استاندار فارس، بر لزوم توجه به روابط تجاری این استان و کشور عراق نیز تأکید کرد و گفت: فارس با دارابودن ظرفیت‌های فرآوری محصولات نفت، گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی و سایر نیازهای احتمالی همسایه غربی خود، آماده توسعه روابط اقتصادی با کشور 
عراق است.
فرخ‌زاده با اشاره به جایگاه علمی و آموزشی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، گفت: فارس آمادگی دارد روابطی دوسویه در حوزه آموزش و تربیت دانشجویان و پزشکان کارآزموده با عراق برقرار کند.
وی اولین مقدمه برای توسعه روابط را شناخت مناسب مردم از کشورهای مقصد و توانمندی‌های این کشورها دانست و ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که گروه‌های مؤثر در تبلیغات حرفه‌ای از استان فارس به کشور عراق سفر کنند و فارس نیز پذیرای گروه‌هایی از عراق باشد که ضمن آشنایی، به تبلیغ درباره ظرفیت‌های دوجانبه بپردازند.
او افزود: کشورهای منطقه خاورمیانه باید با اتکا به توانایی‌های خود و حرکت بر مدار وحدت و همدلی، امور منطقه را پیش ببرند؛ چراکه هیچ کشوری خارج از منطقه دلسوز ما نخواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی