[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دانشگاه سلمان فارسی کازرون و خلیج فارس بوشهر تفاهم‌نامه امضا کردند، روزنامه شیراز نوین

با امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون و خلیج فارس بوشهر، بر ضرورت تقویت ارتباط‌های علمی و فرهنگی تأکید شد. غریب فاضل‌نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در نشست دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون و خلیج فارس بوشهر، ضمن تشکر از همراهی و رویکرد‌های تعاملی دانشگاه خلیج فارس، بر ضرورت تقویت ارتباط‌های علمی و فرهنگی با محوریت دانشگاه‌ها تأکید و اظهار کرد: رویکرد‌های وزارت علوم در قالب راهبرد‌ها و طرح‌های مختلف ایجاب می‌کند که دانشگاه‌ها در تعامل با یکدیگر بتوانند مطلوب‌ترین سطح اثربخشی را داشته باشند. 
او همچنین با اشاره به مراودات مشترک فرهنگی و اجتماعی کازرون و بوشهر در طول تاریخ به سبب هم‌جواری سرزمینی، افزود: علاوه بر الزامات علمی، تعهدی هم که به مردم این خطه‌ها داریم، ایجاب می‌کند تا در فعالیت‌هایی هم‌افزا بتوانیم مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها در برابر جامعه را نیز به‌صورتی مؤثرتر دنبال کنیم.
فاضل‌نیا ادامه داد: صفحه‌های تاریخ پر از برگ‌های زرین از رشادت‌های مشترک مردمان بوشهر و کازرون است و این مهم در سایه همدلی‌هایی بوده که مردمان این دو سرزمین با یکدیگر داشته‌اند و ما نیز در تداوم همان سنت تلاش می‌کنیم این همدلی‌ها را در سطح دانشگاه‌ها دنبال کنیم. 
او ضمن تشکر از همراهی‌های دکتر اسکندری، از نخبگان دانشگاهی کازرون و دکتر افشاری، معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس در جهت زمینه‌سازی و کمک به برقراری ارتباط بین ۲ دانشگاه، افزود: ظرفیت‌های مشترک موجود و نیاز‌های منطقه، ضرورت همکاری‌های مشترک بین نهاد‌های دانشگاهی را بیش از پیش توجیه‌پذیر می‌کند و بر همین اساس نیز دانشگاه سلمان فارسی کازرون آمادگی دارد تا با ظرفیت‌های مختلف خود در جهت تحقق تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک گام بردارد و امید داریم این همکاری‌ها بتواند افق روشن‌تری از توسعه و پیشرفت را در منطقه رقم بزند. 
محمد مدرسی رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز ضمن تقدیر از رویکرد‌های هم‌افزا و تعاملی رئیس و مجموعه مدیریتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی بوشهر و کازرون را بستری مناسب برای تقویت ارتباط‌ها برشمرد.
او بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس در مهرماه سال ۱۴۰۱ وارد دهه چهارم فعالیت‌های خود شده است. همزمان تلاش کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف دستاورد‌های مطلوب دانشگاهی داشته باشیم که با تلاش همه مجموعه، دستاورد‌های قابل‌توجهی نیز به دست آمده است. 
مدرسی همچنین با ابراز امیدواری از اینکه انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه سلمان فارسی کازرون موجب گسترش تبادلات مشابه با سایر دانشگاه‌های منطقه باشد، به تشریح رویکرد‌های مدیریتی دانشگاه خلیج فارس پرداخت.
او، آمادگی این دانشگاه را برای تقویت ارتباط‌ها و به‌اشتراک‌گذاری تجارب کاری و بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی را بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه و اشتراک‌های جغرافیایی مناطق بوشهر و کازرون اعلام کرد.
در پایان، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون و خلیج فارس امضا شد. در قالب این تفاهم‌نامه، ۲ طرف در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، اداری و رفاهی در جهت استفاده بهینه از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف طرفین در جهت هم‌افزایی و کمک به رشد و توسعه متقابل به تعامل خواهند پرداخت. همچنین طرفین متعهد شدند توان و ظرفیت ممکن سازمانی خود را در جهت تحقق بند‌های مختلف این تفاهم‌نامه به کار بندند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی