[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه میان جهاد دانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:
ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه میان 
جهاد دانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و تبلیغات اسلامی می‌تواند موجب هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان شود و قطعاً این مسئله یکی راهبردهای بسیار مهم است که باید مدنظر قرار گیرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن قانع، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جهاد دانشگاهی شد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، چند موضوع را می‌توان در این تفاهم‌نامه دنبال کرد که در حوزه تبلیغ و ترویج و تبیین هستند و در این زمینه هم باید منویات رهبر معظم انقلاب مدنظر قرار گیرد.
قانع با اشاره به فعالیت اتاق فکر فرهنگی استان، گفت:‌ در اتاق فکر فرهنگی استان ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی فارس بسیار وسیع دیده شده و می‌توان در مباحث افکارسنجی، فرق و مذاهب که چالش‌های آن بسیار جدی است و نیاز به آمارهای دقیق و افکارسنجی داریم، از این ظرفیت استفاده کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در برنامه‌های فرهنگی استان ضعف تحلیل زیاد است و به‌صورت سطحی به آن نگاه می‌شود نه عمقی، گفت: در حوزه قرآن دو سه نهاد در کشور مأموریت خاص و ویژه دارند که یکی از آن‌ها سازمان تبلیغات اسلامی است و در این راستا سازمان دارالقرآن ذیل سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند.
وی یکی از بخش‌هایی که می‌توان از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده کرد را همکاری در راه‌اندازی دارالقرآن‌ها در سطح شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: ذیل سازمان دارالقرآن فعالیت‌های مختلف استانی، ملی و شهرستانی اجرا می‌شوند که در مباحث تعمیق، تبیین و ترویج مهارت‌ها هم فعالیت می‌کنند.
وی بر ضرورت تحلیل داده در حوزه رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: در این زمینه تحلیل‌های اخبار رسانه‌های استان را در بازه یک‌ماهه در اتاق فکر انجام دادیم و برای آن چند فیلتر نظیر میزان انعکاس رویدادها، حوزه فرهنگی، میزان تحلیل داده‌ها، خط‌دهی فرهنگی و گفتمان‌سازی در نظر گرفتیم که آمار جالبی به دست نیاوردیم و در مرحله اول رسانه‌ها درجا می‌زنند و دلیل آن هم بعضاً سیاست‌بازی است.
قانع با تأکید بر اینکه باید از رویدادهای فرهنگی به نفع دین‌داری مردم استفاده کنیم، افزود: در فضای رسانه‌ای به‌دنبال این هستیم که سه‌گانه تبیین، تحلیل و تعمیق را دنبال کنیم و در فضای تحلیل و خط‌دهی در فضای رسانه‌ای استان می‌توان از ظرفیت خبرگزاری‌های جهاد دانشگاهی استفاده کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس مجدداً استفاده از ظرفیت بخش افکارسنجی جهاد دانشگاهی را در حوزه‌های پژوهشی، تولیدات فرهنگی، میزان آشنایی مردم با مفاخر استان و... موردتوجه قرار داد و افزود: حوزه پژوهش، عرصه وسیعی است که موضوعات مختلفی می‌تواند برای آن تعریف شود تا بتوانیم مدیریت افکار فرهنگی جامعه را داشته باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی