[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۵۸۳
  • دوره جدید

چهار خوراکی برای داشتن شکمی‌صاف، روزنامه شیراز نوین

یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای داشتن شکم صاف، مصرف خوراکی‌هایی است که هضم را تسهیل ‌کند، کم‌کالری بوده و خواص دیورتیک داشته‌ باشد.
به گزارش بهداشت نیوز، برای جلوگیری از بزرگ‌شدن شکم نیاز به نسخه جادویی نیست؛ فقط کافی است تمرینات منظم ورزشی در برنامه روزانه گنجانده شده و اصول تغذیه صحیح نیز رعایت شود. در ادامه این مطلب، به معرفی مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که عادت به خوردن آن‌ها به داشتن شکمی ‌صاف کمک می‌کند. 
خیار
یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای داشتن شکم صاف، مصرف خوراکی‌هایی است که هضم را تسهیل ‌کند، کم‌کالری بوده و خواص دیورتیک داشته‌ باشد. خیار از جمله این خوراکی‌هاست که به‌دلیل مقدار آب فراوان به پاک‌سازی بدن از مواد زائد و سمی‌کمک می‌کند و حاوی مقدار بالایی سلیسیوم و گوگرد است که این دو ماده معدنی به تسهیل چربی‌سوزی به‌خصوص چربی‌های ناحیه شکم کمک می‌کنند. 
فلفل قرمز
انواع فلفل به‌خصوص فلفل قرمز نیز برای داشتن شکم صاف مؤثر است. علت اینکه دانه‌های فلفل حاوی آنزیمی ‌به‌نام کپسایسین است که خواص لاغرکننده دارد. علاوه بر این فلفل به‌عنوان خوراکی ضدگرسنگی شناخته می‌شود و ترشح آدرنالین و نورآدرنالین که هورمون‌های مؤثر در چربی‌سوزی هستند را تسهیل می‌کند. فلفل همچنین جزء خوراکی‌های با شاخص گلایسمی ‌پایین نیز محسوب می‌شود و منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. 
انبه و موز
این میوه‌های استوایی منبع غنی از بتاکاروتن هستند که به کاهش چربی‌‌های شکم کمک می‌کنند. از طرفی، انبه حاوی آنزیمی ‌است که هضم را تسهیل می‌کند و به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند. در کنار انبه، موز نیز تأثیر خوبی در جلوگیری از بزرگ‌شدن شکم دارد زیرا علاوه بر اینکه تأثیر سیرکنندگی بالایی دارد، حاوی مقدار بالایی پتاسیم است که مانع از احتباس آب و عامل تورم و سلولیت بافت اطراف شکم می‌شود.
سبوس جودوسر
برای داشتن شکم صاف باید به مصرف خوراکی‌های حاوی فیبر فراوان توجه داشت. سبوس جودوسر یکی از این منابع غذایی است. هنگام مصرف، سبوس جودوسر مقدار بالایی آب جذب کرده و در نتیجه احساس سیرکنندگی خوبی ایجاد می‌کند که در تناسب اندام مؤثر خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی