[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس سازمان انرژی اتمی: سازمان انرژی اتمی مکلف به تولید ۱۰هزار مگاوات برق است، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان انرژی اتمی نقش این سازمان را در هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت هسته‌ای نقشی راهبردی دانست، گفت: این سازمان مکلف به تولید ۱۰هزار مگاوات برق است.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دو محصول فناورانه در صنعت هسته‌ای کشور گفت: نکته‌ای که برای ما حائز اهمیت است، اینکه بتوانیم در بستر زندگی مردم و فعالیت‌های علمی و پژوهشی، فناوری هسته‌ای را با یک سری اقدامات متفاوت تسهیل و تصویب کنیم.
وی با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری هسته ای برای ارتباط مؤثر با شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان را که می‌تواند همکار صنایع هسته‌ای باشند را از طریق این مرکز تسهیل و سازوکاری را فراهم کردیم تا بتوانند نتایج تحقیقات خود را به سامانه تبدیل و به جامعه عرضه کنند.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سامانه‌های اندازه‌گیری و تشخیصی بخش مهمی از صنعت هسته‌ای است و در همه رشته‌ها کاربرد دارد، اظهار داشت: در گام نخست توانستیم آنهایی را که در صنایع گوناگون تحریم شده بود، احیا کنیم و در گام دوم توانستیم در یک حرکت خلاقانه و نوآورانه این‌ها را ارتقا بدهیم و جایگزین کنیم تا صنعت کشور بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
اسلامی در ادامه یادآور شد: تا امروز بالغ بر ۱۴۰ صنعت کشور مثل فولاد، پالایشگاه و پتروشیمی از فناوری هسته‌ای استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره دو محصول فناورانه که روز دوشنبه رونمایی شد، توضیح داد که این موارد در حوزه آزمایشگاهی برای اندازه‌گیری جریان الکترونی استفاده می‌شود که ما به‌شدت به آن نیاز داشتیم و شرکت‌های دانش‌بنیان که این فناوری به آنها منتقل شده است، می‌توانند آن را گسترش دهند.
وی درمورد سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات این محصولات گفت: همه محصولاتی که در سازمان تولید می‌شود، اقلامی است که قابلیت صادرات دارد؛ چراکه بر اساس استاندارهای روز و تأکیدات آژانس طراحی و ساخته می‌شود، بنابراین قابلیت صادرات دارد.
معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: در بحث سرمایه‌گذاری خارجی در قانون بودجه ساخت نیروگاه‌های اتمی با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی پیش‌بینی شده و با توجه به مطالعاتی که تا به امروز انجام شده، پیگیری‌ها و مذاکراتی صورت 
گرفته است.
اسلامی ابراز امیدواری کرد که با الگوهای تأمین مالی و نیز حل‌وفصل مواردی که مربوط به خرید برق هسته‌ای است، رایزنی‌هایی در این زمینه انجام شود.
به گزارش ایرنا، روز دوشنبه دو سامانه «تشخیص باریکه تفنگ جریان بالا» و «اندازه‌گیری الکترومغناطیسی تیوب‌های شتاب‌دهی فرکانس رادیویی» که به همت دانشمندان کشورمان ساخته شده است، با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران رونمایی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی