[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۵۸۶
  • دوره جدید

محور جنوب چشم انتظار اعتبار و اراده است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم، نشست بررسی پروژه‌های اجرایی در حوزه راه و شهرسازی به ویژه محور جهرم- جویم- لار- بندرعباس با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس، حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی و دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بندرعباس برگزار شد.
حسین‌زاده در این نشست گفت: محور شیراز- جهرم- جویم- لار- بندرعباس یک محور استراتژیک و راه ارتباطی مرکز کشور با بنادر و جزایر است، اما متأسفانه هر ماه به دلیل دوبانده نشدن شاهد تصادفات و داغدار شدن بسیاری از مردم و خانواده‌ها هستیم. در ۲ سال گذشته، ۱۲۰ نفر کشته شدند. متروپل جاده‌های کشور اینجاست.
وی با تأکید بر لزوم تسریع در دوبانده شدن این جاده ادامه داد: ما می‌دانیم که کشور با مشکل بودجه مواجه است، اما بارها هم گفتیم که باید از سایر منابع و با روش‌های تجارتی پروژه‌ها را پیش برد. چند جاده مهم در حوزه انتخابیه سال‌هاست که معطل یک اراده برای تکمیل است.
نماینده مردم جنوب فارس در مجلس با بیان اینکه مشکل وزارت راه و شهرسازی کمبود بودجه نیست، بلکه عدم اراده و مدیریت می‌باشد، گفت: از یک سو تمرکز این وزارتخانه بر موضوع مسکن است و از سوی دیگر در حوزه راه مدیریت و اراده وجود ندارد. اگر مجبور شویم از ابزارهای نظارتی خودمان استفاده می‌کنیم و استیضاح وزیر را کلید خواهیم زد. حسین زاده بیان داشت: من متأسفم اما باید بگویم که گویا در وزارت راه و شهرسازی قوم‌گرایی در حال رُخ دادن است. پیمانکار تونل بالنگستان فعالیتش را متوقف کرده، اما در شمال غرب کشور مشغول کار است. وقتی از او می‌پرسیم چرا آنجا کار می‌کنی و اینجا کار نمی‌کنی، می‌گوید آنجا عده‌ای پشتیبان من هستند.
نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم بیان داشت: مردم حق دارند سر ما فریاد بزنند. ما خودمان شبانه با ترس و لرز در این جاده تردد می‌کنیم. درد مردم را می‌دانیم، اما گویا وزارت راه و شهرسازی این اهمیت و حساسیت را نمی‌خواهد درک کند و من این را ناشی از عدم مدیریت و برنامه‌ریزی می‌دانم.
وی خطاب به معاون وزیر راه گفت: تحمل ما و مردم تمام شده است. باید فکر اساسی صورت بگیرد. اگر بودجه نیست، برای همه جا نباید باشد. نه اینکه برای یک محور در فلان منطقه از کشور باشد، اما برای اینجا نباشد. این استدلال و بیان ارقام مختلف، شیره مالیدن سر مردم است. بارها گفتیم، باز هم می‌گوییم باید از روش‌های نو همچون تهاتر نفت، مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و ماده ۵۶ استفاده کرد.
حسین‌زاده در پایان با اشاره به دیدارها و تماس‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در رابطه با این محور و سایر محورها داشته است، گفت: این نشست‌ها زمانی اثربخش است که منجر به نتیجه شود، اما متأسفانه ما اثری ندیدیم.
رضایی رئیس کمیسیون عمران نیز در این جلسه با بیان اینکه متأسفانه وزارت راه این محور را مهم و استراتژیک نمی‌داند، از تلاش‌های دلسوزانه و دغدغه‌مندانه نمایندگان از جمله حسین‌زاده تشکر کرد و گفت: با اختصاص ۸۰میلیارد تومان که آن هم معلوم نیست چند درصد آن محقق شود، مشکل این جاده حل نمی‌شود و باید رویکرد وزارتخانه تغییر یابد.
وی ادامه داد: لازم است پلیس‌راه حساسیت این مسیر به دلیل تصادفات بسیاری که در آن رخ می‌دهد را به اطلاع دولت برساند و دولت نیز با روش‌های تهاتر نفت، ماده ۵۶ و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بودجه مناسبی اختصاص دهد.
گفتنی است این نشست پس از سفر اعضای کمیسیون عمران به استان سیستان و بلوچستان و به دلیل اهمیتی که محور جهرم- جویم- لار- بندرعباس برای نمایندگان داشت، به صورت فوق‌العاده و با دعوت از دکتر خادمی برگزار شد که قرار شد این نشست تداوم داشته باشد و جلسه آینده آن در حوزه انتخابیه برگزار شود.
حسین‌زاده نیز علی‌رغم اینکه جلسات و نشست‌های دیگری داشت، آن جلسات را لغو کرد و با فراخواندن فرمانداران شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز و معاونان اداره کل راه و شهرسازی لارستان و با همراهی آن‌ها عازم بندرعباس شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی