[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سخنگوی شورای رقابت: راه‌حل رقابتی‌شدن بازار خودرو، واردات است، روزنامه شیراز نوین

سخنگوی شورای رقابت با تأکید بر اینکه راه‌حل رقابتی‌شدن بازار واردات خودرو است، عنوان کرد: زمانی که بازار به شکل غیرمعقولی محدود شده است، به سمت قیمت‌های بالاتر گرایش دارد. اگر اجازه دهیم درصدی از خودروها وارد شوند، رفاه مصرف‌کننده بیشتر می‌شود و خودروسازها از قیمت‌ها رضایت 
خواهند داشت.
اسماعیل شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعیین قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی و خودروهای مونتاژی عنوان کرد: این قیمت‌گذاری بر اساس حسابداری قیمت تمام‌شده در سال قبل بوده و ممکن است درمورد قیمت‌ها با توجه به محاسبات بعدی در یک بازه زمانی سه تا شش‌ماهه تجدیدنظر شود. ممکن است هم خودروسازها به قیمت‌ها اعتراض داشته باشند و هم مردم و این اختلالی در بازار است که نه تولیدکننده رضایت داشته باشد و نه مصرف‌کننده. بنابراین باید به یک قیمت معقول برسیم که امکان رضایت هر دو طرف وجود داشته باشد. وی با تأکید بر اینکه راه‌حل رقابتی‌شدن بازار واردات خودرو است، گفت: زمانی که بازار به شکل غیرمعقولی محدود شده است، به سمت قیمت‌های بالاتر گرایش دارد. اگر اجازه دهیم درصدی از خودروها وارد شوند، رفاه مصرف‌کننده بیشتر می‌شود و خودروسازها از قیمت‌ها رضایت خواهند داشت. اما زمانی که شرایط تورمی شود و محدودیت‌های مختلف ایجاد شود، قاعدتاً خودروسازها درخواست افزایش قیمت خواهند داشت.
سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه ممکن است قیمت‌ها بعد از تجدیدنظر کاهشی باشند، عنوان کرد: اگر شش ماه دیگر شرایط تورمی باشد، نمی‌توان قیمت خودرو را ثابت نگه داشت. باید اقدامی انجام دهیم که خودروسازها به شرایطی برسند که عرضه مازاد شود؛ نه اینکه مردم در صف بایستند. باید امکان واردات خودروهای خارجی فراهم شود و محدودیت‌های عرضه و طرح‌هایی مانند جوانی جمعیت و... برداشته شوند. وقتی عرضه مازاد شود، قیمت‌ها نیز نزولی خواهند شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی