[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

درخشش وزنه‌بردار مرودشتی در مسابقات بانوان آسیا ، روزنامه شیراز نوین

فاطمه کشاورز، وزنه‌بردار اهل شهرستان مرودشت فارس در پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که در شهر جینجو کره‌جنوبی در حال برگزاری است، برای نخستین بار ۲ نشان برنز آسیا را برگردن آویخت و نشان داد این شهرستان قطب وزنه‌برداری فارس است.
به گزارش ایرنا، فاطمه کشاورز که در دسته ۶۴ کیلوگرمی به روی تخته رفته بود،‌ در حرکت اول یک‌ضرب، وزنه ۸۳ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند.
کشاورز در حرکت دوم، وزنه ۸۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد و با موفقیت آن را بالای سر برد، اما در حرکت سوم نتوانست وزنه ۸۹ کیلوگرمی را مهار کند و در نهایت در بین هشت وزنه‌بردار در رده پنجم حرکت یک‌ضرب قرار گرفت.
همچنین این وزنه‌بردار مرودشتی در حرکت ۲ضرب درخشش خوبی داشت و زمینه کسب ۲ مدال برنز آسیایی را فراهم کرد.
کشاورز در حرکت ۲ضرب، ابتدا وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی را بالای سر برد و سپس با انتخاب وزنه ۱۰۹ کیلوگرمی، موفق شد این وزنه هم مهار کند، اما در حرکت سوم، وزنه ۱۱۳ کیلوگرمی را نتوانست بالای سر ببرد و در نهایت هم در مجموع ۱۹۴ کیلوگرم با ۲ نشان برنز آسیا که برای نخستین بار کسب کرد، به کار خود پایان داد. 
در این حرکت، آنوجین گانزوریگ از مغولستان نشان طلا گرفت، ‌مدین آمانوا از ترکمنستان صاحب مدال نقره شد و فاطمه کشاورز هم از ایران، مدال برنز به خود اختصاص داد.
پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و انتخابی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ١٣ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۳ همین ماه در شهر جینجه کره‌جنوبی ادامه دارد.
از استان فارس تنها فاطمه کشاورز در این مسابقات شرکت دارد، پوریا اکبری، تنها وزنه بردار اهل شهرستان نی‌ریز از توابع استان فارس بود که پیش از مسابقات آسیایی به تیم ملی دعوت شد اما نتوانست راهی مسابقات آسیایی شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی